A Nemzetközi Automobil Szövetség figyelmeztette a nagyvállalatokat: a jövőben egyikük se számítson arra, hogy még egyszer feloldják a motorfejlesztési tilalmat.
A Nemzetközi Automobil Szövetség figyelmeztette a nagyvállalatokat: a jövőben egyikük se számítson arra, hogy még egyszer feloldják a motorfejlesztési tilalmat.
A csapatok kérésére az irányító testület úgy döntött, a télen lehetőséget biztosít arra, hogy néhány előre egyeztetett elemet kicserélhessenek motorjaikban, valamint engedélyezi a Renault-nak, hogy továbbfejlessze erőforrását, mert a fejlesztési tilalom ellenére, bizonyíthatóan hátrányba került a többiekkel szemben.
Az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting azonban figyelmeztette a nagyvállalatokat, hogy mindez egyszeri eset volt.
“Lehetőséget adtunk a csapatok számára, hogy egy listát állítsanak össze azokról az alkatrészekről, amikhez hozzá szeretnének nyúlni a motorteljesítmény kiegyenlítése érdekében, ugyanis úgy tűnik, volt némi egyenlőtlenség az egységek között, ami nem volt a tervben” – mondta a szakember.
“Aztán a Honda visszavonulásával, a motorgyártó nagyvállalatok megegyeztek maguk között, hogy nem változtatnak egységeiken, és engedélyezik a Renault-nak, hogy tegyen valamit.”
“Azonban ez csak egy egyszeri eset volt, nem fog megismétlődni a jövőben. A csapatok leadták a listát, megegyeztünk abban, és ezzel vége a történetnek 2012-ig.”