Az FIA tisztázta az idei motorszabályokat, és megerősítette, hogy a csapatok bármikor motort cserélhetnek autóikban, mindössze arra kell csak figyelniük, hogy nyolcnál több egységet ne használjanak fel pilótánkként egy szezonban.
Az FIA tisztázta az idei motorszabályokat, és megerősítette, hogy a csapatok bármikor motort cserélhetnek autóikban, mindössze arra kell csak figyelniük, hogy nyolcnál több egységet ne használjanak fel pilótánkként egy szezonban.
Bár korábban úgy volt, hogy a motorok élettartamát kettőről három hétvégére emelik, az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting megerősítette, hogy változtattak eredeti tervükön, és csak azt kötik ki, hogy maximálisan nyolc motor áll a versenyzők rendelkezésére egy idényben.
Ez pedig azt jelenti, hogy mostantól nem feltétlenül kell két, egymást követő futamon ugyanazt a motort használni, a csapatok maguk dönthetik el, miként taktikáznak a rendelkezésükre álló egységekkel.
Mindez egyébként jó hír a csapatok számára, hiszen a tavalyi évvel ellentétben, idén már lehetőségük lesz arra, hogy ne ugyanazzal az erőforrással küldjék harcba versenyzőiket két, egymást követő motorgyilkos pályán.
“Mindenkinek nyolc motor áll a rendelkezésére egy évben. Egy versenyző abban az esetben kap büntetést, ha egy kilencedik motort használ. Szóval a csapatok úgy osztják be a motorjaikat, ahogyan csak akarják” – mondta a szakember.
“Nincs három versenyhétvégés szabály, mert úgy érezzük, arra már nincs szükség. A motorokat nem kell feltétlenül három egymást követő versenyen használni.”
Az említett feltételek könnyítésnek tűnhetnek, azonban a dolgokat nehezíti, hogy idén már azok az egységek is beleszámítanak a nyolc darabos keretbe, amiket a pilóták a pénteki szabadedzéseken használnak.
“Korábban, ahogy azt mindenki tudja, két versenyhétvégés motorok voltak, melyeket csak szombaton és vasárnap kellett használni. Most azonban mind a tizenhét versenyen, mindhárom napon használni kell a motorokat” – folytatta Whiting.
A szabályok tehát lehetővé teszik, hogy egy versenyhétvégén akár mind a nyolc motort felhasználhassák a csapatok, ami persze butaság lenne, de vélhetően mindenki két egységet használ majd egy adott hétvégén: egyet a pénteki edzéseken, egyet pedig a szombati időmérő edzésen, illetve vasárnapi versenyen.
“A csapatok nagy valószínűséggel azt fogják csinálni, hogy lesz egy pénteki motorjuk, amit kicserélnek az autókban szombatra illetve vasárnapra” – mondta Whiting. “Ez persze mindenki számára extra munkát jelent, hiszen meg kell bizonyosodnunk arról, hogy sértetlenek maradtak az egységek, és senki nem piszkálta meg őket.”