A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) tisztában van azzal, hogy a csapatok megpróbálják kiaknázni a szabályok adta lehetőségeket, és bár nem érkezett még konkrét panasz hozzájuk, azt is tudják, hogy vita alakult ki a Williams és a Toyota diffúzora körül.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) tisztában van azzal, hogy a csapatok megpróbálják kiaknázni a szabályok adta lehetőségeket, és bár nem érkezett még konkrét panasz hozzájuk, azt is tudják, hogy vita alakult ki a Williams és a Toyota diffúzora körül.
Ahogy arról csütörtökön már beszámoltunk, a rivális csapatok a szabályok tisztázását kérik az FIA illetékeseitől, ugyanis felmerült bennük a gyanú, hogy szabálytalan az említett két csapat diffúzora, értesült az Autosport magazin.
Az első és a hátsó szárny geometriájának megváltozása mellett a leszorító erő közel egyharmadát generáló diffúzor dimenziói is megváltoztak az idei évben, mert a hátsó kerekek tengelyén túlnyúló elem magassága nem haladhatja meg a 175 mm-t.
Éppen ez az, amit kifogásolnak a rivális csapatok a Williams és a Toyota esetében, ugyanis meg vannak győződve arról, hogy az említett két csapat diffúzora nem követi a szabályokat, azaz jelen formájában illegális.
Bár a grove-i és a kölni bázisú alakulat biztos abban, hogy szabályos az elemük, a riválisok szerint a szóban forgó, állítólagos illegális diffúzor forma komoly előnyt jelenthet, különösen a lassú kanyarokban.
A Williams esetében a diffúzor alacsony középső része jóval a megengedett 175 mm-es magassághatár alatt van, ám mindkét oldalán felfelé kezd ívelni, ami szemmel láthatóan is magasabb.
A Toyota szintén hasonló struktúrát választott, ám itt nincs felfelé ívelő elem, hanem a középső, hátsó jelzőlámpa alatti rész néhány centivel magasabb.
Azt egyelőre nem tudni, hogy a rivális csapatok mikor akarnak kapcsolatba lépni az FIA-val, azonban megbízható források szerint az irányító testület értesült a kialakult helyzetről.
A magát megnevezni nem kívánó forrás azt is elárulta, hogy az FIA már jóváhagyott egy diffúzor designt, de arról egyelőre nem lehet tudni, hogy mely autókon látható a legális változat.
Ha bebizonyosodik, hogy a Williams és a Toyota által használt elem legális, nem kizárt, hogy a többi csapat arra kényszerül, hogy még a szezonnyitó előtt áttervezze a kérdéses részt.