A forma-1-es pilóták nem szórakoznak, és heteken belül eleget tesznek fizetési kötelezettségüknek, noha továbbra is csalódottak a vezetői engedély árának túlzott drágulása miatt, és még a szezonnyitó előtt találkozóra hívják az FIA elnökét, Max Mosley-t.
A forma-1-es pilóták nem szórakoznak, és heteken belül eleget tesznek fizetési kötelezettségüknek, noha továbbra is csalódottak a vezetői engedély árának túlzott drágulása miatt, és még a szezonnyitó előtt találkozóra hívják az FIA elnökét, Max Mosley-t.
Arra hivatkozva, hogy egyre többet kell költeni a biztonságra, az FIA a tavalyi évben drasztikusan megemelte a vezetői engedély árát, és az 1 725 eurós alapdíjat 10 000 euróra, a vb-pontok után befizetendő összeget pedig 456-ról 2 000 euróra növelte.
Az irányító testület még ennél is tovább ment, és idén – bár csak az infláció mértékével, de – további emelést hajtott végre, ami nem tetszett a résztvevőknek.
A Versenyzők Érdekvédelmi Szervezete (GPDA) ezért levélben kérte a versenyzőket, hogy ne írják alá a dokumentumokat, és eszük ágában se legyen kifizetni a vezetői engedélyt, amíg nem járnak a dolog végére.
Mosley közben kijelentette, a versenyzők fizetéséhez képest abszolút nem sok a vezetői engedély ára, így aki azt sokallja, szabadon távozhat más szériákba, ahol ennél jóval kevesebbet kell fizetni az indulásért.
Bár korábban még az is felmerült, hogy a versenyzők bojkottálhatják a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat, az autosport.com információi szerint a résztvevők kivétel nélkül megegyeztek abban, hogy átutalják az FIA számlájára a vezetői engedély összegét.
Mindezt azért teszik, hogy problémamentesen kezdődhessen meg az idény, mert nem szeretnék, ha egyes versenyzők konfrontálódnának csapatukkal, és gond lenne az első versenyen Melbourne-ben, ugyanis az nem lenne fair a rajongókkal szemben.
Az autosport.com úgy tudja, hogy hat versenyző már eleget is tett fizetési kötelezettségének, és heteken belül a többiek is átutalják az összeget.
Mindezek ellenére a GPDA továbbra sincs megelégedve a jelenlegi helyzettel, ezért találkozóra hívja az FIA elnökét, Max Mosley-t még a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt, hogy elérje célját, ami nem más, mint visszaállítani az infláció mértékével korrigált 2007-es állapotot.