Annak ellenére, hogy remekül teljesített az e heti tesztprogram első két napján Barcelonában, Kimi Raikkönen mindenkit óvatosságra intett, mert elmondása szerint nem lehet messzemenő következtetéseket levonni az eddig látottakból, így még minden nyitott.
Annak ellenére, hogy remekül teljesített az e heti tesztprogram első két napján Barcelonában, Kimi Raikkönen mindenkit óvatosságra intett, mert elmondása szerint nem lehet messzemenő következtetéseket levonni az eddig látottakból, így még minden nyitott.
A 2007-es világbajnok az élre repítette új Ferrariját a tegnapi tréningen, ahol több mint fél másodpercet vert a többiekre, pedig gondjai voltak a KERS rendszer kűtésével.
Raikkönen a tegnapi nappal be is fejezte a felkészülést az idei évre, legközelebb már csak a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj pénteki első szabadedzésén ülhet volán mögé, mikor már élesben kell bizonyítania.
A finn pilóta ugyan elégedetten nyilatkozott az F60 eddigi teljesítményéről, mindenkit figyelmeztetetett, hogy óvatosan kezeljék a teszteredményeket, mert azok megtévesztőek lehetnek, így maga sem tudja, ki várhatja a legnagyobb eséllyel az első versenyt.
“Őszintén szólva, fogalmam nincs, hogy ki a legesélyesebb a szezon előtt” – mondta Raikkönen a riportereknek Barcelonában. “Eddig elég kiegyensúlyozott a mezőny, és szerintem egészen a szezonnyitóig várnunk kell arra, hogy többet megtudhassunk.”
“A mi szemszögünkből nézve a dolgokat, azt mondhatom, elégedett vagyok azzal a munkával, amit a teszteken elvégeztünk a téli időszak alatt. Az autó jól reagál, és most ez a legfontosabb. Többféle pályán kipróbáltuk, és eddig minden a legnagyobb rendben van.”
“Természetesen voltak kisebb megbízhatósági problémáink, de ez nem meglepő egy új autó esetében, különösen akkor, ha ilyen drasztikusan megváltoznak a szabályok. Viszont nem látok olyan problémát, amit egy kis munkával ne tudnánk orvosolni.”
“Sajnos az időjárás nem mindig kedvezett nekünk a teszteken, és jobban örültünk volna, ha több kilométert megtehetünk, de ez mindenki számára azonos. Viszont ezen már nem érdemes rágódni, a múlton már úgysem lehet változtatni.”
“Már alig várom, hogy megkezdődjön az első verseny Melbourne-ben” – folytatta a finn versenyző, aki amiatt sem aggódik, hogy nehezebb, mint csapattársa, Felipe Massa, ami akár hátrányt is jelenthet számára az idei évben bevezetésre kerülő KERS miatt.
“Ez nem hiszem, hogy különösebb problémát jelent, amúgy sem szoktam foglalkozni a súlyommal, és erre az idei felkészülés alatt sem fektettem különösebb hangsúlyt, éppen úgy készültem az idei szezonra, mint a korábbiakra.”
Bár sokáig le volt maradva a hibrid rendszer fejlesztésével, és ennek nem egyszer hangot is adott, a Ferrari a jelenlegi állás szerint magával viszi a KERS-t a szezonnyitóra, ahogy azt legnagyobb riválisa, a McLaren is teszi.
A wokingiak egyébként nagyon gyengén teljesítettek az elmúlt napokban, hiszen Heikki Kovalainen csak az utolsó helyeken kullogott az új aerodinamikai csomaggal ellátott MP4/24-es modellel.
Raikkönen azonban nem tulajdonít ennek különösebb jelentőséget, és a következőket mondta a riportereknek: “Nem tudom, hogy vannak-e problémáik, ahogy azt sem tudom, hogy milyen programon vannak, és min dolgoznak. Nagyon nehéz megjósolni a többiek teljesítményét, így az övéket is. Jobban tesszük, ha várunk két hetet, és akkor kiderül, ki hol áll a mezőnyben.”
“Valóban nem olyan gyorsak, mint a korábbi téli időszakok alatt, de ez nem jelenti azt, hogy lassúak lesznek az első versenyen.”