A Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke, Max Mosley elárulta, a Motorsport Világtanács annak a tudatában változtatta meg a pontrendszert a hét elején, hogy a csapatok azzal teljes mértékben egyetértenek.
A Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke, Max Mosley elárulta, a Motorsport Világtanács annak a tudatában változtatta meg a pontrendszert a hét elején, hogy a csapatok azzal teljes mértékben egyetértenek.
A WMSC keddi ülésén úgy döntött, hogy már az idei évben annak a versenyzőnek adja a világbajnoki címet, aki a legtöbb nagydíjgyőzelmet aratja a Forma-1-ben.
A FOTA azonban pénteki közleményében megkérdőjelezte az FIA döntésének érvényességét, ugyanis a szabályok szerint az irányító testület a szezon ilyen késői szakaszában csak a csapatok egyhangú beleegyezésével változtathat a regulákon.
Az FIA néhány órával később, még péntek este szintén közleményben reagált a FOTA felvetésére, és jelezte, ha a csapatok valóban nincsenek megelégedve a döntésükkel, akkor készen állnak elhalasztani az új pontrendszer bevezetését a 2010-es idényre.
Max Mosley azonban nem tartja hibásnak az FIA-t a történtekért, ugyanis elmondása szerint az irányító testület abban a tudatban volt, hogy a csapatok támogatják a kezdeményezést.
“Bernie (Ecclestone) azt mondta nekem, hogy beszélt az összes csapattal, és mindenki elégedett volt” – mondta az elnök a The Daily Telegraph-nak. “Ez pedig arra engedett következtetni, hogy mindannyian egyetértenek. A Motorsport Világtanács abban a tudatban volt, hogy a csapatok áldásukat adták az új rendszer bevezetésére.”
Bár hivatalosan még a “győztes mindent visz” rendszer van érvényben, a jövő hét elején minden bizonnyal módosítanak a sportszabályzaton, és visszatér a régi szisztéma, miszerint a legtöbb ponttal rendelkező versenyző viszi el a vb-címet.
A FOTA egyébként korábban azt javasolta, hogy a nézők igényeit kielégítve, jutalmazzák jobban a futamgyőztest, és vezessék be a 12-9-7-5-4-3-2-1-es pontrendszert.