Kimi Raikkönen bevallotta, az F60 már most sokkal jobban fekszik vezetési stílusának, mint elődje, a tavalyi modell, ezért is várja magabiztosan a hétvégi szezonnyitót, ahol reményei szerint minden esélye meglesz arra, hogy harcba szálljon a győzelemért.
Kimi Raikkönen bevallotta, az F60 már most sokkal jobban fekszik vezetési stílusának, mint elődje, a tavalyi modell, ezért is várja magabiztosan a hétvégi szezonnyitót, ahol reményei szerint minden esélye meglesz arra, hogy harcba szálljon a győzelemért.
A finn versenyző számára borzalmasan sikerült a tavalyi év, amit az is bizonyít, hogy a szezon negyedik állomásának helyet adó Spanyol Nagydíj óta egyszer sem állhatott fel a dobogó legmagasabb fokára, miközben csapattársa, Felipe Massa az utolsó pillanatokig harcban volt a bajnoki címért.
Raikkönen már korábban elárulta, nem érezte kényelmesen magát a tavalyi autóban, ám az új szabályok szerint megépített F60-as modell egy teljesen más történet.
“Megerősíthetem, hogy már most sokkal jobban szeretem az F60-ast, mint a tavalyi gépet” – mondta Raikkönen a csapat hivatalos weboldalán. “Élvezetesebb vezetni, és azokra az autókra emlékeztet, amikhez néhány évvel ezelőtt hozzászoktam.”
“Mindig előnyt jelent egy versenyző és egy csapat számára, ha jól kezdi az évet, különösen akkor, ha visszaemlékezünk, miként ért véget az elmúlt két szezon az egyéni bajnokság szempontjából: egy ponttal nyertem 2007-ben, míg csapattársam egy ponttal veszített 2008-ban.”
“Ez pedig azt jelenti, hogy minden egyes pont számít. Két évvel ezelőtt én nyertem Ausztráliában, míg tavaly több problémánk is volt. Célunk az, hogy a kezdetektől fogva értékes pontokat szerezzünk” – folytatta Raikkönen.
Az egykori világbajnok azt is elmondta, hogy örül csapata döntésének, miszerint már az első versenyen élesben is beveti a kinetikus energiatároló rendszert (KERS), amely reményei szerint megkönnyíti majd az előzéseket.
“A KERS egy nagyon érdekes dolog, aminek használata roppant egyszerű: bízom abban, hogy ez megkönnyíti majd az előzéseket az idei évben” – magyarázta Raikkönen. “Már az első tesztek után elégedett volt a csapat a hibrid rendszer teljesítményével, ami egy kissé meg is lepett bennünket, mert azt gondoltuk, le vagyunk maradva ezen a területen.”
Bár magabiztosan várja a szezonnyitót, a Ferrari versenyzője egyelőre nem kíván előzetes jóslatokba bocsátkozni az idei évet illetően, ugyanis ismét hangsúlyozta, hogy a teszteken látottak nem feltétlenül tükrözik a valós erőviszonyokat.
“Nagyon nehéz előzetes jóslatokba bocsátkozni, különösen úgy, hogy rengeteg szabály megváltozott” – mondta. “A Ferrari nagyon versenyképes volt a teszteken, de az F60-as értékelésével még várnunk kell Melbourne-ig, mikor mindenki azonos üzemanyagszinttel küldi pályára autóját.”
“Csak akkor tudhatjuk meg, mennyire vagyunk erősek, és talán néhány versenynek le kell majd mennie ahhoz, hogy még tisztább képet kaphassunk az erőviszonyokról. Az Albert Park egy különleges helyszín, nem hasonlítható más pályákhoz, így az sem kizárt, hogy a Maláj Nagydíjig várnunk kell.”
“Hosszú idő eltelt a tavalyi Brazil Nagydíj óta, mikor legutóbb versenyeztünk. Azóta az autók is sokat változtak, így érdekes lesz látni, miként muzsikálnak az új fejlesztések. Éppen ezért azt gondolom, még korai lenne bármit is mondani az idei erőviszonyokról” – tette hozzá Raikkönen.