A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali bízik abban, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség még a hétvégi Ausztrál Nagydíj előtt tisztázni fogja a diffúzorra vonatkozó szabályokat, mellyel elejét vehetné az óvásoknak.
A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali bízik abban, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség még a hétvégi Ausztrál Nagydíj előtt tisztázni fogja a diffúzorra vonatkozó szabályokat, mellyel elejét vehetné az óvásoknak.
Az idei évben számos új szabály került bevezetésre, többek között megváltoztak a leszorító erő közel egyharmadát generáló diffúzorra vonatkozó megszorítások.
Igen ám, de néhány csapat (Toyota, Brawn GP, Williams) a hátsó törésstruktúra egy okos kialakításával sikeresen kijátszotta a szabályokat, mellyel lehetősége nyílt arra, hogy a vitatott elem meghaladja a 175 mm-es maximális magasságot.
Az FIA elnöke, Max Mosley a múlt héten elmondta, hogy óvások tömkelegére számít a hétvégi szezonnyitón, mert bárki is nyerjen, azt biztosan csalással fogják vádolni.
A Ferrari csapatfőnöke éppen ezért arra kéri az irányító testületet, hogy még az első futam előtt tisztázza a vitatott elemre vonatkozó szabályokat.
“Meggyőződésünk, hogy bizonyos (szabály) értelmezések nem helyesek” – mondta az olasz szakember a Gazzetta dello Sportnak. “Arra számítunk, hogy a szövetség a lehető leghamarabb állást foglal a diffúzorok ügyében.”
“Ha az elem illegális, akkor azt nem szabad használni, ha pedig legális, akkor a többi csapatnak, köztük nekünk is minél hamarabb lépnünk kell, hogy alkalmazkodjunk ehhez, mert komoly teljesítménybeli előnyt lehet szerezni ezen a területen.”
Domenicali azt is elmondta, hogy a pontrendszer körüli mizéria igen kínos a sportnak: “Szerintem nagyon kínos az, ami az elmúlt napokban történt.”
A Motorsport Világtanács múlt kedden megerősítette, hogy az idei évtől annak adja a bajnoki címet, aki a legtöbb futamgyőzelmet szerezte, és a hagyományos pontok csak az esetleges holtverseny esetén számítanak.
A csapatok szövetsége (FOTA) azonban pénteki közleményében kritizálta az FIA döntését, és megkérdőjelezte annak érvényességét, amire az irányító testület azzal válaszolt, hogy bejelentette, készen áll egy évvel eltolni az új rendszer bevezetését.
A csapatok azt szerették volna elérni, hogy jobban jutalmazzák a győzelmet, és nagyobb legyen a különbség az első két helyezett között, ám azt az FIA elutasította.
“Azt szerettük volna, ha a győztes és a többi helyezett között nagyobb pontkülönbség lett volna, ám ehelyett minden marad a régiben, mint 2008-ban. Ó igen” – tette hozzá kissé gúnyosan a csapatfőnök.