Minden jel arra utal, hogy a csapatok összefognak, és óvást nyújtanak be a Toyota, a Williams, és a Brawn GP ellen, amennyiben az említett alakulatok téli teszteken is használt diffúzorát szabályosnak találják a sportfelügyelők csütörtöki gépátadáson Melbourne-ben.
Minden jel arra utal, hogy a csapatok összefognak, és óvást nyújtanak be a Toyota, a Williams, és a Brawn GP ellen, amennyiben az említett alakulatok téli teszteken is használt diffúzorát szabályosnak találják a sportfelügyelők csütörtöki gépátadáson Melbourne-ben.
Már az év eleje óta téma a három csapat diffúzora, amit a hátsó törésstruktúra egy okos elrendezésének köszönhetően, a szabályok bizonyos szintű kijátszásával úgy alakítottak ki, hogy az jóval nagyobb leszorító erő generálására legyen képes.
Bár az FIA szabályosnak minősítette az elrendezést, a riválisok úgy érzik, emiatt hátrányba kerültek, ezért a szabályok azonnali tisztázását sürgetik, és ha ehhez óvást kell benyújtaniuk, azt megteszik.
A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko kedden megerősítette, hogy csapata készen áll jogi eljárást indítani a Brawn GP ellen, ha a brackley-i bázisú alakulat nem változtat vitatott “dupla” diffúzorán.
Az Autosport információi szerint még legalább egy csapat biztosan csatlakozik a Red Bullhoz, és a többiek is felléphetnek a Toyota, a Williams, és a Brawn GP ellen, ha versenygépeik valóban átmennek a csütörtöki gépátadáson.
Azt egyelőre nem tudni, hogy csak egy csapat ellen indul-e eljárás, vagy az összes vitatott diffúzor ellen fellépnek-e. A legtöbb csapatvezető már a helyszínen tartózkodik, akik a hírek szerint még ma délután összeülnek, hogy véglegesítsék tervüket.
Azonban bármi is legyen a sportfelügyelők reakciója az óvásra, szinte biztosra vehető, hogy a vesztes fél fellebbezni fog, és az ügy végül az FIA Fellebbviteli Bírósága elé kerül, ami legkorábban a jövő hétvégi Maláj Nagydíj után ülhet össze Párizsban.
Eközben a Williams, a Toyota, és a Brawn GP meg van győződve arról, hogy teljesen szabályos a diffúzora.