A Renault kétszeres világbajnoka, Fernando Alonso úgy gondolja, hogy a nagyvállalatok képesek lesznek ledolgozni hátrányukat, és hamarosan ismét az élre kerülnek, miután a Brawn GP mérföldekkel a többiek előtt volt a szezonnyitón Melbourne-ben.
A Renault kétszeres világbajnoka, Fernando Alonso úgy gondolja, hogy a nagyvállalatok képesek lesznek ledolgozni hátrányukat, és hamarosan ismét az élre kerülnek, miután a Brawn GP mérföldekkel a többiek előtt volt a szezonnyitón Melbourne-ben.
A Honda Racing utódcsapata nem is kezdhette volna jobban f1-es pályafutását, hiszen miután kibérelte magának az első sort az időmérőn, kettős győzelmet aratott a versenyen, amire még nem volt példa a sport történetében.
Bár sokan arra számítanak, hogy a Brawn fölénye megmarad az első futamokon, Alonso szerint még semmi nincs veszve, ugyanis a nagyvállalatoknak mindenünk megvan ahhoz, hogy ledolgozzák lemaradásukat, és visszatérjenek az élre.
Arra a kérdésre, hogy az Ausztrál Nagydíjon látott erősorrend lesz-e a jellemző a szezon hátralévő részében, Alonso a következőket felelte: “Nem hiszem. A Ferrari, a McLaren, a BMW, és a Renault nincs a rajtrács élén, de ezek a legjobb csapatok a Forma-1-ben, így senkinek sem szabad leírnia őket.”
“Még csak a szezon első versenyén vagyunk túl, mintha csak a spanyol labdarúgó bajnokság első meccsét játszották volna le. Még ha a Barcelona vagy a Real Madrid elveszíti is első meccsét, mindannyian tudjuk, hogy ők lesznek azok, akik a végén harcban lesznek a bajnoki címért.”
A spanyol versenyző mindezt azok után mondta, hogy a Cadena Ser rádióban még arról beszélt, hogy képtelenség lesz befogni a Brawn versenygépeit, amennyiben a Fellebbviteli Bíróság szabályosnak minősíti a vitatott diffúzor elrendezést.
“Meg kell várnunk, milyen döntés születik április 14-én. Amennyiben engedélyezik az elem használatát, akkor egy kis előnyben lesznek, és a többi csapatnak mindent el kell követnie azért, hogy megpróbálja mielőbb lemásolni az ötletet” – mondta kedden.
“Azonban ez nehéz lesz, mert az egész autón dolgoznod kell. Nem csak arról szól a dolog, hogy felteszed a diffúzort, és az autód azonnal egy másodperccel gyorsabb lesz. Az egész csomagot át kell alakítani ahhoz, hogy kijöjjön az ereje. Az egész autót újjá kell építened, és az rengeteg hónap.”
“Majd meglátjuk, mi történik. Ez egy nagyon komplikált helyzet, és a bajnokság többé-kevésbé eldőlhet április 14-én a bíróságon. Ha a diffúzor legális, a Brawn autóit szinte lehetetlen lesz időben befogni.”