Rory Byrne, a Ferrari technikai tanácsadója meg van győződve arról, hogy a Brawn GP, a Toyota, és a Williams autóin található vitatott diffúzor illegális, sőt az említett csapatok már egy tizenöt éve fennálló szabályt értelmeztek másképp az idei szezonban.
Rory Byrne, a Ferrari technikai tanácsadója meg van győződve arról, hogy a Brawn GP, a Toyota, és a Williams autóin található vitatott diffúzor illegális, sőt az említett csapatok már egy tizenöt éve fennálló szabályt értelmeztek másképp az idei szezonban.
A szabályok világosan kimondják, hogy a padlólemezen csak olyan lyukak lehetnek, amiken keresztülnézve, az autó egyetlen része sem látható alulról.
Az említett három csapat azonban úgy alakította ki autói hátsó törésstruktúráját, hogy a padlólemez megszakítása (amivel javult a légáramlatok útja az autó alatt) ne lyuknak, hanem hézagnak minősüljön, így ne vonatkozzanak rá a megszorítások.
Byrne azonban szkeptikus ezzel kapcsolatban, ugyanis elmondása szerint eddig még soha senki nem értelmezte ilyen módon ezt a szabályt.
“Ez egy olyan szabály, melyet 14-15 évvel ezelőtt lefektettek, és évek óta mindenki ugyanúgy érzelmezi. Ha alulról megnézzük a Brawn autóit, látható a felfüggesztés” – mondta a szakember a Gazzetta dello Sportnak.
A Fellebbviteli Bíróság jövő kedden tárgyalja az ügyet, a döntést pedig a tervek szerint szerdán délután hozza nyilvánosságra.