A riválisok a meghallgatás után sem inogtak meg - F1VILÁG.HU

A riválisok a meghallgatás után sem inogtak meg

HIRDETÉS
HIRDETÉS

A rivális csapatok továbbra is kitartanak amellett, hogy illegális autóval fut a Brawn GP, a Toyota, és a Williams, mert meggyőződésük, hogy az említett három gárda a szabályok kijátszásával, egy olyan diffúzort alkotott, amivel jogtalan előnybe került a többiekkel szemben.

A rivális csapatok továbbra is kitartanak amellett, hogy illegális autóval fut a Brawn GP, a Toyota, és a Williams, mert meggyőződésük, hogy az említett három gárda a szabályok kijátszásával, egy olyan diffúzort alkotott, amivel jogtalan előnybe került a többiekkel szemben.

A Fellebbviteli Bíróság ma ült össze párizsi főhadiszállásán, hogy meghallgassa a feleket a vitatott diffúzor ügyében, és döntsön arról, szabályos-e az elem.

A meghallgatáson a BMW Sauber, a Ferrari, a Red Bull Racing, és a Renault illetékesei is felszólaltak, akik megpróbálták bebizonyítani, hogy szabálytalan a három csapat diffúzora.

“Bárki, aki az angol nyelv birtokában van, azt fogja mondani, hogy ez egy joghézag, így senkinek se engedjük meg, hogy ügyes szóhasználattal megdöntse a szabályok célját” – idézte a Ferrari jogi képviselőjét, Nigel Tozzit az AP hírügynökség Párizsból.

“Nem azért fellebbeztünk, mert nem hoztuk ki a maximumot egy lehetőségből, hanem azért, mert a Brawn, a Toyota, és a Williams nem tartotta be a szabályokat.”

A Renault képviselője, Andrew Ford elmondása szerint az irányító testület korábban már illegálisnak minősítette az elrendezést, ezért is döntött úgy a francia alakulat, hogy nem használja azt.

“Nem arról van szó, hogy a Renault lekéste ezt a hajót, ahogy azt Brawn kijelentette, sokkal inkább arról, hogy az FIA már korábban azt mondta, illegális az elem. Ekkor döntött úgy a csapat, hogy leállítja annak fejlesztését” – magyarázta Ford.

Tozzi, aki sikeresen érvelt a 2007-es kémügyben, illetve tavaly, mikor Lewis Hamilton sikán-átvágásos ügye került terítékre, szintén kritikus szavakkal illette a szövetséget: “Zavarba ejtő az FIA helyzete… bátorítjuk önöket, hogy mentsék meg az FIA-t saját magától.”

“Max Mosley volt az, aki nemrég azt mondta, hogy a technikai innovációs lehetőségek limitálásával kell csökkenteni a költségeket. Igen ám, de ha a fellebbezést elutasítják, az FIA állítása, miszerint látványosabbá és olcsóbbá akarják tenni a sportot, hamisnak bizonyul” – tette hozzá Tozzi, célozva arra, hogy az új diffúzor kifejlesztése rengeteg pénzt visz el, és egy ideig még biztosan nem készül el.

A BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen a meghallgatás előtt a következőket mondta: “Jó látni, hogy új arcok, új csapatok vannak a mezőny élén, remek, hogy időről időre változik a sport képe, azonban azt szeretném, ha mindenki azonos szabályok szerint versenyezne.”

Hirdetés

“Egy forma-1-gyes autó a legbonyolultabb sporteszköz, amire gondolni lehet, éppen ezért elkerülhetetlen, hogy ne legyenek itt-ott szürke területek (a szabályokban). Egyszerűen nem lehet pusztán csak szavakkal körülírni egy ilyen összetett eszközt, azonban ha előáll egy ilyen helyzet, azt mihamarabb meg kell oldani.”

A Brawn GP fantasztikusan debütált a Forma-1-ben, az első két versenyt zsinórban megnyerte, ám könnyen elveszítheti eddig megszerzett pontjait, ahogy a másik két csapat is, amennyiben a bíróság szabálytalannak minősíti a vitatott elrendezést.

Ha viszont a bíróság egyetért az ausztrál és a maláj sportfelügyelőkkel, akik szerint legális az elemet, nagyon könnyen előfordulhat, hogy a dupla diffúzorral futó csapatok behozhatatlan előnyre tesznek szert riválisaikkal szemben, akik csak idővel tudják bevetni az új elemet.

Az ítélet kihirdetésére szerda délutánig várni kell.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!