Bár a Renault csapatfőnöke, Flavio Briatore a múlt héten elhintette, már az év végén betilthatják a KERS-t, a csapatok szövetsége egy jóval előrevezetőbb megoldáson dolgozik, és nem kizárt, hogy érkezhet az erősebb, egységes hibrid rendszer.
Bár a Renault csapatfőnöke, Flavio Briatore a múlt héten elhintette, már az év végén betilthatják a KERS-t, a csapatok szövetsége egy jóval előrevezetőbb megoldáson dolgozik, és nem kizárt, hogy érkezhet az erősebb, egységes hibrid rendszer.
Az idei évben bevezetésre került kinetikus energiatároló rendszer további sorsáról a FOTA (forma-1-es csapatok szövetsége) jövő heti ülésén döntenek a csapatvezetők, akik egyelőre nincsenek egy állásponton, egyesek támogatják, mások ellenzik a rendszer használatát.
Bár szinte az összes csapat tesztelte már saját rendszerét, csak négyen vetették be az eszközt az első négy versenyen, aminek a McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh szerint a fejlesztéssel járó magas költségek, és az autók súlyeloszlásának problémája mellett az volt az oka, hogy jóval kisebb előnyt jelent a használata, mint azt korábban gondolták.
“Ha azt akarjuk, hogy több autóban helyet kapjon a KERS, akkor tennünk kell ezért” – mondta a szakember az Autosportnak. “Nagyon keményen kell dolgoznunk a súly miatt, és ez rengeteg pénzt visz el, így talán célravezető lenne, ha megemelnénk az autók minimális súlyhatárát. Továbbá az is jó lenne, ha a jövő évtől nagyobb energiát tárolhatnánk, amivel még komolyabb előnnyel járna a rendszer használata.”
“Ezt azonban csak abban az esetben tudjuk elérni, ha minden csapat támogatja, és jelen állás szerint ez nem így van, hiszen többen azt szeretnék, ha már a jövő évtől betiltanák az eszközt, mert rengeteg pénzt visz el.”
A KERS azért is nagyon fontos a Forma-1-nek, mert ez az első jele annak, hogy a sport próbál elmenni a zöld, környezetbarát technológiák fel, ezzel segítve a közúti autók fejlesztését.
“Azt gondoljuk, hogy miután bevezetésre került egy technológiailag igen érdekes, és a jövő szempontjából releváns rendszer, hibát követnénk el, ha visszahátrálnánk, és elvetnénk azt” – folytatta Whitmarsh.
“Azt viszont elismerjük, hogy az időzítés nem ideális (a világválság miatt), és egy igencsak költséges technológiáról beszélünk. Most azon kell lennünk, hogy a FOTA következő ülésén megbeszéljük, miként tudnánk ezt a rendszert mindenki számára megfizethetővé tenni.”
Az a lehetőség is felmerült, sőt egyesek úgy tudják, már el is van döntve, hogy egységesítik a hibrid rendszert, aminek beszállítására egy pályázatot hirdetne az irányító testület.
“Természetesen az is egy lehetőség, hogy betiltjuk a rendszert, de nem gondolom, hogy ezt annyira erőltetnénk” – mondta a Toyota elnöke, John Howett az Autosportnak.
“Most azon vagyunk, hogy megpróbáljuk mindenki számára megfizethetővé tenni a KERS-t, és ha ez nem sikerül, csak azután kell beszélnünk az esetleges betiltásáról. Tudomásom szerint már tervben van egy pályázat kihirdetése, és ha ez nem jár sikerrel, akkor kell átbeszélnünk a további lehetőségeket.”