A Forma-1-es Csapatok Szövetsége (FOTA) elnöke, Luca di Montezemolo és az FIA elnöke, Max Mosley még a két hét múlva megrendezésre kerülő Monacói Nagydíj előtt összeülhet, hogy átbeszéljék a jövő évi szabályokat.
A Forma-1-es Csapatok Szövetsége (FOTA) elnöke, Luca di Montezemolo és az FIA elnöke, Max Mosley még a két hét múlva megrendezésre kerülő Monacói Nagydíj előtt összeülhet, hogy átbeszéljék a jövő évi szabályokat.
A Motorsport Világtanács múlt szerdai ülését követően, az FIA nyilvánosságra hozta a jövő évben bevezetésre kerülő 40 millió fontos költségvetési sapka részleteit, ami a csapatok szerint a bajnokság kettészakadásához vezethet.
A szövetség azt tervezi, hogy azok, akik elfogadják a limitet, jóval nagyobb technikai szabadságot kapnak, mint a többiek, ami sportszerűtlenné és egyenlőtlenné tenné a küzdelmet, legalábbis a nagyok szerint.
Az Autosport információi szerint a csapatok készen állnak arra, hogy megtagadják a jövő évi nevezést, amit a szabályok szerint május 29-ig be kell nyújtaniuk, feltüntetve azt, hogy melyik “kaszthoz” szeretnének tartozni.
A FOTA képviselői a hétvégi Spanyol Nagydíjon két órás megbeszélést tartottak vasárnap délelőtt, ami után a szövetség alelnöke, John Howett intenzív tárgyalásba kezdett a sport kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone-nal.
A brit szaklap úgy tudja, hogy di Montezemolo és Mosley – aki fia halála miatt mondta le hétvégi látogatását – tíz napon belül találkozni fog egymással, hogy egy mindenki számára megfelelő, kompromisszumos megoldást találjon.
“Amennyire én tudom, Luca di Montezemolo és Max Mosley megegyezett abban, hogy ha nem is a jövő héten, de az azt követőn találkozni fognak” – erősítette meg a híreket Howett az Autosportnak. “Nem volt lehetőségem beszélni vele, de úgy tudom, minden adott ahhoz, hogy a következő tíz napban tető alá hozzák ezt a találkozót.”
Howett azt is elmondta, hogy a FOTA már dolgozik egy átfogó költségcsökkentő szabálymódosítási javaslaton, ám arról még túl korai lenne beszélni, hogy a csapatok mit fognak ajánlani az FIA-nak.
“Pontosan nem tudom” – mondta. “Mindössze annyit mondhatok, hogy egy igen konstruktív megbeszélésünk volt ma reggel, a következő fázisba léptünk, hogy mit szeretnénk látni a jövő évben a költségcsökkentés tekintetében.”
Howett hozzátette, hogy zavarba ejtők az új szabályok, mert azok a technikai lehetőségek, amiket a költségvetési sapkát aláíró csapatok kapnak, olyan befektetéseket igényelnek, melyek 40 milliónál jóval több pénzt visznek el.
“A Toyota nem támogatja a kétszintes világbajnokságot a Forma-1-ben” – mondta a szakember, aki tegnap megerősítette, amennyiben nem lesz változás a szabályokban, csapata nem fog nevezni a 2010-es bajnokságba.
“Tiszta sor, hogy a költségvetési sapkás csapatok közé kell állnod, mert a szabályok szerint akkor jóval gyorsabb lesz az autód. Ha megnézzük, a motor fordulatszáma nincs korlátozva, az erőforrások nem számítanak a keretbe, de akkor is olyan 150 millió fontról beszélhetünk. Éppen ezért még sok mindent kell tisztáznunk.”