Annak ellenére, hogy nem tudtak egyezségre jutni Max Mosley-val a pénteki ülésen Londonban, a csapatok továbbra is nagyon keményen dolgoznak azon, hogy egy olyan költségcsökkentő megoldást találjanak a jövőre, amely az FIA számára is elfogadható.
Annak ellenére, hogy nem tudtak egyezségre jutni Max Mosley-val a pénteki ülésen Londonban, a csapatok továbbra is nagyon keményen dolgoznak azon, hogy egy olyan költségcsökkentő megoldást találjanak a jövőre, amely az FIA számára is elfogadható.
Miközben az óra ketyeg, és a 2010-es nevezési határidő a hónap végén lejár, a csapatok továbbra sem tudták meggyőzni a szövetséget arról, hogy nem jók az általa javasolt költségvetési sapkás szabályok, mert azok bevezetése a mezőny kettészakadásához vezetne.
A csapatok illetékesei az FIA-val történt megbeszélést követően azonnal összeültek, hogy megvitassák a kialakult helyzetet, és újabb találkozót tartanak a jövő hétvégén megrendezésre kerülő Monacói Nagydíjon – mert tudják, vészesen fogy az idő.
“Szerintem a találkozó megmutatta, hogy az egyik oldalon a csapatok egy nagyon egységes csoportja áll, amely tárgyal az FIA elnökével a jövőről, és mindenekelőtt ezekről a szabályokról” – mondta a Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali.
A Ferrari – a Toyota, a Red Bull, és a Renault mellett – a hét elején megerősítette, nem nevezi autóit a jövő évi bajnokságba, amennyiben a szövetség nem változtat a szabályokon.
Arra a kérdésre, hogy lát-e esélyt egy kompromisszumos egyezségre, Domenicali így felelt: “Úgy gondolom, ahogy azt már mondtuk, folyamatban vannak a dolgok. Nagyon keményen dolgozunk, hogy egy megoldást találjunk, és szerintem, a mai ülés is mutatta, hogy továbbra is teljes egységet alkotunk. Nagyon fontos volt, hogy nyomatékosítottuk koncepciónkat.”
Domenicali hozzátette, hogy az ügy jóval többről szól, mint a költségcsökkentésben való megegyezésről, ugyanis a csapatok a kormányzással sincsenek megelégedve, legfőképpen azzal, hogy az FIA az ő megkérdezésük nélkül hoz döntéseket ilyen fajsúlyú ügyekben.
A csapatoknak május 29-ig van lehetőségük leadni nevezésüket, így ha nem sikerül a következő, monacói megbeszélésen egyezségre jutniuk az FIA-val, akkor komoly veszélybe kerülhet az egész Forma-1 jövője, még ha Max Mosley ezt nem is így gondolja.
“Az idő nagyon szűkös, de mi mindent beleadunk” – tette hozzá Domenicali.