A Ferrari finn versenyzője, Kimi Raikkönen úgy érzi, hogy csapata alulmaradt riválisaival szemben a fejlesztések terén, és ennek köszönheti, hogy az utóbbi időben megtorpant a fejlődésben, sőt mi több, egyre nagyobb a különbség közte és az élen állók között.
A Ferrari finn versenyzője, Kimi Raikkönen úgy érzi, hogy csapata alulmaradt riválisaival szemben a fejlesztések terén, és ennek köszönheti, hogy az utóbbi időben megtorpant a fejlődésben, sőt mi több, egyre nagyobb a különbség közte és az élen állók között.
Az olaszok borzalmasan gyengén kezdték az évet, az első három versenyen egyetlen pontot sem szereztek, azonban az európai szezon első állomásán bemutatott javítócsomagjukkal komoly erőre kaptak, amit az eredmények is bizonyítottak.
Igen ám, de már az elmúlt versenyen sem tudták tartani a tempót ellenfeleikkel, pedig évek óta nem volt ellenfelük Isztambulban.
Úgy tűnik, hogy ez a tendencia tovább folytatódik a hétvégén Silverstone-ban, ami Raikkönen szerint annak tudható be, hogy riválisaik nagyobb léptekben haladnak előre.
“A lehető legjobb tudásunkat nyújtottuk, ahogy azt minden versenyen tesszük” – mondta a finn pilóta, aki csak a kilencedik helyről vághat neki a Brit Nagydíjnak.
“Természetesen sokkal élvezetesebb számunkra, ha az első pozícióért vagyunk harcban, de ez egyelőre nem lehetséges. Ott állunk, ahol állunk, és mindent elkövetünk annak érdekében, hogy előrébb kerüljünk, és folyamatosan fejlődjünk.”
“Néha a középmezőnyben is érdekes a versenyzés, de természetesen jobb szeretnénk, ha az élen harcolhatnánk. Egyre jobb időket futunk, azonban a többiek nagyobb léptekben haladnak előre.”
“Folyamatosan fejlődünk, de a többiek sem tétlenkednek” – tette hozzá Raikkönen, aki úgy érzi, hogy mindent kihozott magából, és csak azért nem tudott előrébb kerülni az időmérőn, mert egyszerűen nem volt elég gyors az autója.
A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali szerint hiba lenne egy konkrét területet okolni a nehézségekért, ugyanis az autónak egyértelműen nem fekszenek a gyors kanyarok, és igen nehéz a dolguk a hűvös időben, mert nem tudnak elég hőt generálni a gumikban, ami leginkább a megfelelő leszorító erő hiányának köszönhető.