Azzal, hogy a csapatok szövetsége megegyezett az irányító testülettel, és az idei szabályok maradnak érvényben a következő idényben, az új nevezők indulása veszélybe kerülhet, ugyanis ők azzal számoltak, hogy bevezetik a költségvetési plafont a Forma-1-ben.
Azzal, hogy a csapatok szövetsége megegyezett az irányító testülettel, és az idei szabályok maradnak érvényben a következő idényben, az új nevezők indulása veszélybe kerülhet, ugyanis ők azzal számoltak, hogy bevezetik a költségvetési plafont a Forma-1-ben.
A Motorsport Világtanács szerdai ülésén békét kötöttek a felek, mellyel elhárult a rivális bajnokság megalakulásának veszélye, és megmenekült a Forma-1 jövője, hiszen annak fejében, hogy nem változnak a szabályok a jövő évben, a gyártók további három évre elkötelezték magukat a királykategória mellett.
Igen ám, de az új csapatok (Campos, USF1, Manor) annak tudatában adták be nevezésüket, hogy a legrosszabb esetben is egy megemelt költségvetési plafon lesz 2010-ben.
Bár azt tudni lehet, hogy a nagycsapatok technikai segítséget nyújtanak az újoncoknak, akik a Cosworth “polcról levehető”, olcsó erőforrásait használják majd, egyáltalán nem biztos, hogy a három új alakulat számára továbbra is vonzó az F1, ahol a változatlan szabályokkal alig, ha lesz esélyük felvenni a harcot a többiekkel.
Mindezt a Brawn vezérigazgatója, Nick Fry is elhintette a FOTA tegnapi ülésén Bolognában, ahol mindenkit figyelmeztetett, hogy egyáltalán nem biztos, hogy a már megnevezett három csapat mindegyike rajthoz áll a jövő márciusi szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon.
“Úgy gondolom, hogy veszélyben van az újoncok indulása, és arra is van esély, hogy többen nem fognak rajthoz állni a jövő évben” – mondta.
A Manor Grand Prix vezére, John Booth megerősítette, hogy egyelőre várakozó állásponton van csapata, a keretszerződés, a Concorde Egyezmény véglegesítésére vár, és majd azután dönt arról, mihez kezdjen a jövőben.
“Minden az új Concorde Egyezménytől függ. Tudomásom szerint jelenleg csak szóbeli megállapodások vannak, még semmi írásos egyezség nem született semmilyen téren” – mondta a szakember a svájci Motorsport Aktuellnek.
Az FIA szerdán hozta nyilvánosságra a végleges jövő évi nevezési listát, melyen a jelenlegi tíz csapat mellett a Campos Racing, a Team US F1, és a Manor Grand Prix neve szerepel.
Amennyiben utóbbi három közül valamelyik nem vállalja az indulást a változások miatt, az FIA-nak vannak még tartalékcsapatai, mint például a David Richards vezette Prodrive, amely 2006-ban már egyszer kapott engedélyt az indulásra, ám akkor az ügyfélautók használatának betiltása miatt végül nem indult a 2008-as bajnokságban.