A Campos vezetése annyira biztos volt abban, hogy elfogadják nevezésüket a jövő évi bajnokságra, hogy már három hónappal a nevezési lista kiadása előtt megkezdte a munkát vadonatúj versenyautóján, melyet a Dallara épít neki.
A Campos vezetése annyira biztos volt abban, hogy elfogadják nevezésüket a jövő évi bajnokságra, hogy már három hónappal a nevezési lista kiadása előtt megkezdte a munkát vadonatúj versenyautóján, melyet a Dallara épít neki.
A Team US F1, és a Manor Grand Prix mellett a spanyol székhelyű Campos Meta 1 kapott lehetőséget arra, hogy a jövő évben bemutatkozhasson forma-1-es világbajnoki sorozatban.
Adrian Campos csapata a Cosworth erőforrásait használja majd, míg a karosszériát az olasz Dallarától kapja, amely mint kiderült, már márciusban megkezdte a munkát az idei autón, három hónappal azelőtt, hogy az irányító testület döntött volna arról, kiknek ad lehetőséget az indulásra.
“Három hónappal ezelőtt már megkezdtük a munkát. Komoly kockázatot vállaltunk a Camposszal, hiszen ha nem fogadták volna el a nevezésünket, akkor kútba esett volna három hónap kemény munkája” – mondta Gian Paolo Dallara a GPWeek-nek.
“Azért döntöttünk így, mert szinte lehetetlen lett volna megtervezni és legyártani egy f1-es autót ilyen rövid idő alatt, hiszen ha megvártuk volna a végleges nevezési listát, akkor csak júniusban tudtuk volna megkezdeni a munkát.”
“Az autó tervezésekor azzal számoltunk, hogy marad a tankolási tilalom, és elvetjük a KERS használatát. Egy 2009-es specifikáción kezdtük meg a munkát, amihez egy nagyobb tankot raktunk, mivel nem lehet majd üzemanyagot vételezni a verseny közben a jövő évben.”
“Tiszta terveink vannak az autónk designjáról, és tisztában vagyunk azzal is, hogy mik a lehetőségeink a rendelkezésünkre álló, limitált költségvetési kerettel” – folytatta az olasz szakember, aki azt is hozzátette, hogy a költségvetési plafon eltörlése nem befolyásolja programjukat.
“Mindent úgy folytatunk, mintha mi sem történt volna.”