A Ferrari duója bízik abban, hogy egy relatíve gyenge időmérő után, ahol rosszul osztották be az abroncsokat, és az időjárás sem volt kegyes velük, eredményesebbek lesznek a vasárnapi versenyen, ahol céljuk természetesen a pontszerzés lesz.
A Ferrari duója bízik abban, hogy egy relatíve gyenge időmérő után, ahol rosszul osztották be az abroncsokat, és az időjárás sem volt kegyes velük, eredményesebbek lesznek a vasárnapi versenyen, ahol céljuk természetesen a pontszerzés lesz.
Az olaszok számára nem úgy sikerült a szombat délutáni időmérő, ahogy azt tervezték, mert bár mindkét versenyzőjük átvészelte az esővel tarkított második etapot, egyiküknek sem maradt új szett lágy gumija az utolsó etapra.
Felipe Massa végül a nyolcadik, csapattársa, Kimi Raikkönen pedig a kilencedik helyig jutott, ám mindketten bíznak abban, hogy vasárnap eredményesebbek lesznek.
“A kvalifikáció egy kicsit lutri volt: először száraz, majd esős, aztán pedig ismét száraz volt a pálya” – mondta Massa. “Jobban is sikerülhetett volna, de akár rosszabbul is. Nem ugrálok örömömben a nyolcadik hely miatt, de ez nem olyan rossz eredmény.”
“Egy megfelelő stratégiánk van, melynek segítségével pontokat szerezhetünk, bár a dobogó elég nehezen megszerezhetőnek tűnik.”
Raikkönen szerint sem volt egyszerű számukra a mai időmérő, azonban bízik abban, hogy jól megválasztott stratégiájuk segítségükre lesz a vasárnapi versenyen.
“Egy igen összetett időmérő volt a mai, hiszen a pálya állapota folyamatosan változott” – magyarázta a finn. “Éppen ezért nagyon nehéz megmondani, hogy az eredmények a valós erőviszonyokat és sorrendet tükrözik-e.”
Az egykori világbajnok arra is rámutatott, hogy nem jól osztották be a gumikat a hétvége folyamán, és egyetlen új szett abroncsuk sem maradt az utolsó etapra, ami megbosszulta önmagát – amit az is bizonyít, hogy Adrian Sutil nehezebb autóval verte őket egy Force Indiával.
“Egyértelmű, hogy hátrányban voltunk, mert egyetlen új szett gumink sem maradt az utolsó etapra” – folytatta Raikkönen. “Úgy gondolom, hogy normál körülmények között jobb helyeken végezhettünk volna.”
“Viszont nem vagyunk olyan rossz formában a versenyre: egy kiváló stratégiánk van, amiből megpróbáljuk kihozni a maximumot.”
A csapat főmérnöke, Chris Dyer is optimistán várja a holnapi versenyt, bár szerinte is jobb lett volna, ha a Ferrari takarékosabban bánik a lágyabb gumikkal, de bízik abban, hogy a hibrid rendszernek köszönhetően, már a rajtnál előrébb kerülhetnek, és stratégiájuk segítségével biztos pontszerzők lesznek.
“Az időmérő nem volt egyszerű a folyamatosan változó időjárási körülmények miatt, így azt gondolom, örülhetünk annak, hogy mindkét autónk bekerült a harmadik etapba” – mondta a szakember.
“Azonban ekkor már nem volt új szett lágy gumink, ami komoly hátrányt jelentett. Ezért is döntöttünk úgy, hogy megtankoljuk autóinkat, hogy valamelyest kompenzáljuk mindezt a holnapi versenyre, mikor szerintem bármilyen is lesz az idő, versenyképesek leszünk.”
“Abban is bízunk, hogy mindent ki tudunk hozni a KERS-ből a rajtnál, hiszen a célegyenes nagyon hosszú, így előnyt jelenthet számunkra az eszköz használata” – tette hozzá Dyer.