Az FIA elnöke arra kérte a Biztonsági Bizottságot, hogy vizsgálja ki az elmúlt hetekben történt két súlyos baleset körülményeit, miután Henry Surtees életét vesztette, Felipe Massa pedig életveszélyesen megsérült egy repülő törmelék miatt.
Az FIA elnöke arra kérte a Biztonsági Bizottságot, hogy vizsgálja ki az elmúlt hetekben történt két súlyos baleset körülményeit, miután Henry Surtees életét vesztette, Felipe Massa pedig életveszélyesen megsérült egy repülő törmelék miatt.
Alig egy héttel azután, hogy Surtees életét vesztette, mikor egy elszabadult kerék fejen találta a Forma-2 futamán Brands Hatch-ben, Massa súlyos koponyasérüléseket szenvedett a hétvégi Magyar Nagydíj időmérőjén, mikor egy közel egykilós acélrugó eltalálta sisakját.
A két eset megrázta a motorsportot, és rámutatott arra, hogy egyik versenyző sincsen teljes biztonságban, jóllehet az elmúlt időben sokat javult a versenyautók, és a pályák biztonsága.
Az irányító testület nem is késlekedett sokáig, és hétfőn közleményében bejelentette, hogy arra kérte az FIA Biztonsági Bizottságát, hogy vizsgálja ki a két balesetet, és tegyen javaslatot arra, hogy miként lehet javítani a biztonságon, hogy elkerülhetőek legyenek az ilyen és ehhez hasonló esetek a jövőben.
“Az FIA elnöke, Max Mosley arra kérte az FIA Biztonsági Bizottságát, hogy készítsen el egy jelentést a Forma-1-ben, és a Forma-2-ben nemrég történt törmelék okozta balesetekről” – állt az FIA közleményében.
“Az FIA Biztonsági Bizottsága, amit orvosok és technikai képviselők alkotnak a világ összes motorsport területéről, átadja majd jelentését és javaslatait a Motorsport Világtanácsnak.”
“Az előzetes megállapítások azt mutatják, hogy a Felipe Mass által használt bukósisak óriási szerepet játszhatott abban, hogy csökkentette a sérülést.”
“Az FIA 8860 kódszámot viselő bukósisak, amely az FIA, és az FIA Intézet nyolc éves fejlesztőmunkájának az eredménye, fokozott védelmet biztosít minden ütközési területen.”