A Ferrari vezetése a múlt héten megmutatta Felipe Massának a jövő évi autó terveit. A 661-es kódszám alatt futó projekt már előrehaladott fázisban van, és az eddigi szimulációk alapján már most jobb az aerodinamikai hatékonysága, mint az idei modellé.
A Ferrari vezetése a múlt héten megmutatta Felipe Massának a jövő évi autó terveit. A 661-es kódszám alatt futó projekt már előrehaladott fázisban van, és az eddigi szimulációk alapján már most jobb az aerodinamikai hatékonysága, mint az idei modellé.
Az olasz alakulat borzalmasan gyengén kezdte az idei évet, mivel az elhúzódó vb-harc miatt, csak relatíve későn tudta átcsoportosítani erőforrásait jelenlegi versenygépére.
Hogy elkerülje az idei évben történteket, a Ferrari már hónapokkal ezelőtt megkezdte a jövő évi modell tervezését és fejlesztését, ami a szabálymódosítások miatt több ponton is különbözni fog elődjétől.
A legjelentősebb változás a tankolás betiltása lesz a jövő évben, ami miatt helyet kell nyerni az autó hátuljában, hogy elférjen egy 180-190 kg üzemagyak befogadására képes tank. Ez pedig csak oly módon lehetséges, ha meghosszabbítják a versenygépeket, mivel a maximális szélesség változatlan marad.
A BMW Sauber technikai igazgatója, Willy Rapmf egy korábbi nyilatkozatában már utalást tett arra, hogy minden idők leghosszabb forma-1-es autói jönnek 2010-ben.
A Ferrari tervezőrészlege továbbá a légbeömlő környékén is helyet szeretne spórolni, de anélkül, hogy magasabbra kerüljön az autó tömegközéppontja.
A szakemberek ezen felül különös figyelmet fordítanak az autó alatti légáramlatokra, hogy semmiképpen se vétsenek olyan hibát, mint az év elején, mikor dupla diffúzor nélkül indultak.
Egyes források szerint a “661”-es aerodinamikai hatékonysága már most 5%-kal jobb, mint az F60-as modellé, és a munka java még hátra van.
Az aerodinamika szempontjából komoly változás lesz, hogy jövőre keskenyebbek lesznek az első gumik, ami miatt változnak az autó elején keletkező légáramlatok. Minden bizonnyal emiatt más első szárnyakat használnak majd a csapatok jövőre.
Jelenleg az első szárny a légáramlatokat az első abroncsok külső részén vezeti tovább, jövőre viszont – a keskenyebb gumikkal – nagyobb hely lesz a belső oldalon, így a légáramlatokat erre a részre irányítják, ezzel jobb aerodinamikai hatékonyságot elérve.
A Ferrari motorrészlegének élén is változás történt, Luca Marmorini tíz év után visszatért a csapathoz, aki komoly feladat előtt áll, hiszen cél az, hogy 10-15%-kal csökkentsék a V8-as egység fogyasztását, ami az idei évben igencsak “szomjasnak” bizonyult – ami a tankolás betiltása miatt komoly hátrányt jelentene a jövő évben.
Az olasz alakulat maranellói főhadiszállásán már javában zajlik egy közel 5 millió euró értékű Moog szuper szimulátor telepítése, ami az év végére befejeződhet.