A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali elmondta, hogy azért állították le olyan korán idei autójuk fejlesztését, mert nem látták értelmét egy olyan konstrukcióba energiát fektetni, ami a szerkezetét tekintve nem a dupla diffúzor használatára lett kitalálva.
A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali elmondta, hogy azért állították le olyan korán idei autójuk fejlesztését, mert nem látták értelmét egy olyan konstrukcióba energiát fektetni, ami a szerkezetét tekintve nem a dupla diffúzor használatára lett kitalálva.
Miközben a McLaren úgy döntött, hogy a gyenge kezdés ellenére tovább folytatja idei autója fejlesztését, a Ferrari már a július végi Magyar Nagydíj után átcsoportosította erőforrásait új versenygépére, aminek tervezését a nulláról kezdte.
Domenicali szerint erre azért volt szükség, mert az F60 tervezése során nem számoltak azzal, hogy legálisnak minősítik a dupla diffúzort, így vészforgatókönyvet sem készítettek arra az esetre, ha mégis át kell alakítaniuk versenygépüket.
“Kétség nem fér hozzá, hogy egy nagyon nehéz szezon volt az idei, de mielőtt még bármit is tesz, vagy mond az ember, meg kell néznie a helyzetet és azt, hogy mi is történt. A technikai oldalt tekintve, a dupla diffúzor irányította a dolgokat a szezon elején” – mondta a szakember.
“Ez pedig azt jelentette számunkra, hogy egy olyan autón kellett dolgoznunk, aminek nem volt meg ez a struktúrája, és emiatt nehéz volt felzárkózni.”
“Ezzel tisztában is voltunk, és ez volt az oka annak, hogy – figyelembe vége az első fejlesztések eredményeit – július közepén úgy döntöttünk, leállunk az idei modell fejlesztésével, és minden erőforrásunkat átcsoportosítjuk a jövő évre.”
Domenicali úgy érzi, csapata jó döntést hozott, és magabiztosan várja a következő idényt, különösen azért, mert a jövő évi szabályok mindenki számára egyértelműek, így biztosan nem ismétlődnek meg az idei évben történtek.
“Magabiztosak vagyunk, mert nem látunk olyan kiskapukat a szabályokban, melyek legálisnak értelmezhetők” – folytatta. “A szabályok egyértelműek, nem kell tárgyalnunk, így csakis előre tekinthetünk.”
“Hasonló döntést hoztunk, mint Ross (Brawn) két évvel ezelőtt a Hondával, miszerint minden erőforrásunkat az új projektre összpontosítottuk. Úgy gondolom, más úton járunk, mint a McLaren, mivel a mi autónk struktúrája nem tette lehetővé a dupla diffúzor további fejlesztését.”
“Megakadtunk, ezért döntöttünk úgy, hogy befejezzük a munkát, mert nem tudjuk továbbvinni a következő évre. Ezért is vagyok most elégedett, mikor ránézek a szélcsatorna adatokra.”
“Természetesen nem ringatom magam álomvilágba, és továbbra is két lábbal a földön járok, de azt kell mondanom, hogy optimistán várom a következő bajnokságot.”