A francia bíróság nem adott helyet az N. Technology indítványának, melyet még júniusban adott be az FIA ellen, mert úgy érezte, az irányító testület szabálytalanul járt el az új csapatok kiválasztásakor, és bizonyos nevezőket indokolatlan előnyben részesített másokkal szemben.
A francia bíróság nem adott helyet az N. Technology indítványának, melyet még júniusban adott be az FIA ellen, mert úgy érezte, az irányító testület szabálytalanul járt el az új csapatok kiválasztásakor, és bizonyos nevezőket indokolatlan előnyben részesített másokkal szemben.
Az N. Technology is az új nevezők táborát erősítette, és bízott abban, hogy gondosan felépített terveinek és biztos anyagi hátterének köszönhetően lehetőséget kap az indulásra, ám visszavonta nevezését, miután szabálytalanságot észlelt a kiválasztási folyamatban.
“A sport nevében tesszük ezt” – mondta az olasz csapat anyavállalata, az MSC igazgatótanácsának tagja, Angelo Codignoni az Autosportnak még júliusban. “Szerintünk nem voltak tisztességesek az új belépőkkel történő egyeztetések, és nem volt átlátható a kiválasztási folyamat, illetve a felkészülés a 2010-es bajnokságra.”
Az MSC azok után döntött a jogi eljárás kezdeményezése mellett, hogy több pórul járt nevező is elárulta, hogy közölve lett velük, hogy csak abban az esetben veszik figyelembe nevezésüket, amennyiben garantálják, hogy a Cosworth egységes erőforrásait használják majd a következő három évben.
Az FIA egyébként nem is titkolta, hogy az új csapatok kiválasztásakor szempont volt, hogy ki milyen motorral kíván rajthoz állni, ugyanis mindenképpen akartak egy független beszállítót, hogy ne függjenek annyira az autógyártóktól.
“Célunk az volt, hogy legyen egy független beszállítónk, máskülönben az egész mezőny a gyártók kezében lenne, és egyetlen új csapat sem csatlakozhatna a jóváhagyásuk nélkül” – mondta az FIA szóvivője.
Az N. Technology nem kívánta kommentálni az ítéletet.