A Mercedes-Benz V8-as egysége volt a legerősebb, míg a Toyotáé a leggyengébb az idei évben, ám a két erőforrás közötti különbség alig 20 lóerő.
A Mercedes-Benz V8-as egysége volt a legerősebb, míg a Toyotáé a leggyengébb az idei évben, ám a két erőforrás közötti különbség alig 20 lóerő.
Az Auto Motor und Sport egy nem éppen egyszerű feladatra vállalkozott, mikor annak próbált utánajárni, hogy melyik motorgyártó végezte a legjobb munkát az idei évben annak ellenére, hogy már két éve tilos az egységek konkrét fejlesztése.
A német szaklap vizsgálatának alapjául a beszállítók egymásról begyűjtött adatai szolgáltak, amik az eltérő mérések – akusztikus és GPS analízis – miatt valamelyest eltérőek voltak, ám ezek összefésülése után alakult ki a “tabella”.
Az eredmény pedig senkit nem lepett meg, hiszen ahogy arra mindenki számíthatott, a Mercedes-Benz V8-as egysége bizonyult a legerősebbnek a maga becsült 755 lóerős teljesítményével.
A leggyengébb motorja a Toyotának volt, ám a japán autógyártó nyilvánvalóan nem emiatt távozott, hiszen mindössze 2.5%-kal volt gyengébb az erőforrása, ami a 755 lóerőt alapul véve csak 19 lóerő, ami alig 3 tizedet jelent körönként, pályától függően.
A Mercedest a BMW követte, alig fél százalékkal, ~3 lóerővel lemaradva, hasonló előnyben a Ferrari előtt, míg az utolsó két helyen közel azonos teljesítménnyel a Renault és a Toyota állt, pedig előbbi a szezon elején engedélyt kapott az FIA-tól, hogy belenyúljon motorjába, hogy felzárkózzon a többiekre, miután lemaradt tőlük a tavalyi évben.
Jövőre viszont a fogyasztás még fontosabb lesz, mint a motorerő, hiszen nem lehet majd tankolni a futam közben, így mindenkinek a teljes versenytávra elegendő üzemanyaggal kell elrajtolnia, arról nem is beszélve, hogy az autók minimum súlyhatára 15 kg-mal magasabb lesz.
Az Auto Motor und Sport vizsgálata alapján idén a Renault-é volt a legtakarékosabb erőforrás. A Mercedesszel összehasonlítva, a franciák motorjait használók 4 körrel többet tudtak volna teljesíteni teli tankkal indulva, ami jövőre körönként 3 tizedet jelenthetne.
Jövőre visszatér a Cosworth, amely az új csapatok mellett a Williams istállót is ellátja majd egységeivel. A hírek szerint a brit motorgyártó egy hozzávetőlegesen 770 lóerős motorral készül, ami erősebb, mint a Mercedesé, ám nagy kérdés, hogy mennyire lesz megbízható, illetve mennyire eszi majd az üzemanyagot.