Ahogy arra számítani is lehetett, a csapatvezetők megegyeztek abban, hogy a december elején jóváhagyott, már módosított pontrendszeren változtassanak, hogy jobban jutalmazzák a futamgyőztest, ezzel ösztönözve az előzésre a versenyzőket.
Ahogy arra számítani is lehetett, a csapatvezetők megegyeztek abban, hogy a december elején jóváhagyott, már módosított pontrendszeren változtassanak, hogy jobban jutalmazzák a futamgyőztest, ezzel ösztönözve az előzésre a versenyzőket.
A Motorsport Világtanács december eleji ülésén hagyta jóvá a csapatok javaslatát, miszerint a megnövekedett mezőnyre való tekintettel, az idei évtől az első nyolc helyett az első tíz kapjon pontokat.
A jelenleg is érvényben lévő pontrendszer szerint 25-20-15-10-8-6-5-3-2-1-es leosztásban járnak a pontok, a korábbi 10-8-6-5-4-3-2-1-es helyett, azonban ha jól megnézzük, az arányok szinte alig változtak a régi rendszerhez képest.
Pedig ahogy a sport kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone is már többször elmondta, jobban kellene jutalmazni az első helyezettet, mert az akár az előzések számát is növelhetné, hiszen az eddigi rendszerben sokan megelégedtek a biztos második, harmadik hellyel, és nem akartak kockáztatni a minimális különbségért.
Ezzel a csapatfőnökök is egyetértettek, így a múlt pénteki megbeszélésükön úgy döntöttek, hogy újabb javaslatot tesznek a pontrendszer kisebb módosítására, és azt kérik, hogy nagyobb legyen a pontkülönbség az első és a második helyezett között, illetve az alacsonyabb pozíciókban.
A csapatvezetők által javasolt leosztás a következő: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1.
A javaslat a jövő hónapban a Forma-1 Bizottság elé kerül, és csak azt követően hagyja jóvá a Motorsport Világtanács, ám minden jel arra utal, hogy ez már csak formai dolog lesz, ugyanis a csapatok egyhangúan megegyeztek a változtatásban.
A hírek szerint a múlt heti ülésen a csapatvezetők arról is beszéltek, hogy esetleg járjon egy-egy pont a pole pozícióért és a versenyben futott leggyorsabb körért, azonban ezt végül elvetették.
A kötelező boksz kiállások számáról is hosszasan folytak a megbeszélések, hiszen a tankolás betiltása miatt már csak a gumikért kell kiállniuk a pilótáknak. Egyesek azt szerették volna elérni, hogy két kiállás kötelező legyen, de végül ezt is elvetették.
Ez pedig azt is jelenti, hogy továbbra is csak egy kiállás lesz kötelező, hiszen a versenyzőknek mind a lágyabb, mind a keményebb keverékeket fel kell tetetniük autójukra a futamon, kivéve abban az esetben, ha esősnek minősítik a versenyt.