A Ferrari jobb fogyasztást és megbízhatóságot ígér - F1VILÁG.HU

A Ferrari jobb fogyasztást és megbízhatóságot ígér

HIRDETÉS
HIRDETÉS

A Ferrari motorfőnöke, Luca Marmorini meg van győződve arról, hogy kemény munkájuknak köszönhetően, mind a fogyasztás, mind pedig a megbízhatóság terén sikerült javulást elérniük, habár a motorbefagyasztás miatt korlátozottak voltak a lehetőségeik.

A Ferrari motorfőnöke, Luca Marmorini meg van győződve arról, hogy kemény munkájuknak köszönhetően, mind a fogyasztás, mind pedig a megbízhatóság terén sikerült javulást elérniük, habár a motorbefagyasztás miatt korlátozottak voltak a lehetőségeik.

Azzal, hogy az idei évben betiltották a futam közbeni tankolást, minden eddiginél fontosabb lesz a motorok fogyasztása, ugyanis a takarékos erőforrásokkal futók könnyebb autóval kezdhetik meg a futamokat, ami komoly előnyt jelent.

“Technikai megközelítésből, egyértelműen az üzemanyag-fogyasztás csökkentése volt a legérdekesebb dolog az idei szezonra történő felkészülés során” – mondta Marmorini a Ferrari új autója bemutatóján.

“Ami a motort illeti, egy f1-es erőforrás szempontjából új és szokatlan területeket érintettünk, és azt kell mondanom, hogy néhány igazán érdekes eredményt sikerült elérnünk.”

“Az pedig, hogy két tapasztalt versenyzővel vágunk neki az idénynek, rengeteget segíthet, nem beszélve arról, hogy történelmi kapcsolatunk a Shellel, szintén igen fontos ebből a szempontból.”

Marmorini természetesen azzal is tisztában van, hogy a fogyasztás csökkentésének hajszolása akár a megbízhatóság rovására is mehet, ám nem aggódik emiatt, ugyanis meggyőződése, hogy minden a legnagyobb rendben lesz V8-as egységeikkel.

“A megbízhatóságot mindig is szem előtt kell tartanunk” – mondta. “Természetesen az, hogy a minél jobb fogyasztásra hajtunk, előhozhat megbízhatósági problémákat, mégis azt gondolom, hogy ezzel nem lesz gond, és ezen rengeteget dolgoztunk a szimulációink során.”

A Forma-1-ben már évek óta tilos a motorok fejlesztése, viszont a megbízhatóság növelése, és a költségek csökkentése érdekében elvégzett módosítások megengedettek.

Idén azonban ennél egy kicsivel bonyolultabb a helyzet, mert a csapatok megegyeztek abban, hogy nem szerelik be autóikba a KERS rendszert.

“Ahhoz, hogy a 056-os kódszámmal ellátott motort be tudjuk helyezni az F10-es modellbe, el kellett végeznünk néhány strukturális átalakítást” – magyarázta a szakember.

Hirdetés

“Először is át kellett terveznünk az egész kipufogó-, és olajrendszert, arról nem is beszélve, hogy meg kellett szabadulnunk a KERS rögzítő pontjaitól, amiket a 2009-es motor tartalmazott.”

“Természetesen megpróbáltunk javítani a teljesítményen, de ez csak minimális előnyt jelenthet a motorfejlesztési tilalom miatt. Néhány elemet átterveztünk, hogy ugyanazt a teljesítményszintet el tudjuk érni alacsonyabb előállítási költségek mellett.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!