Új pontrendszer, és gumiszabály az F1-ben - F1VILÁG.HU

Új pontrendszer, és gumiszabály az F1-ben

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Az F1 Bizottság jóváhagyta a csapatok korábbi javaslatát, miszerint az első tíz indulónak azzal a gumival kell megkezdenie a versenyt, amivel legjobb idejét teljesítette az időmérő utolsó etapjában. A pontrendszeren is változtattak.

Az F1 Bizottság jóváhagyta a csapatok korábbi javaslatát, miszerint az első tíz indulónak azzal a gumival kell megkezdenie a versenyt, amivel legjobb idejét teljesítette az időmérő utolsó etapjában. A pontrendszeren is változtattak.

Már azzal, hogy az idei évben tilos lesz a futam közbeni tankolás, komoly taktikai csatákra számíthatunk a versenyeken, azonban úgy tűnik, hogy az időmérőn is sokkal több lesz a taktikázás, mint az elmúlt években.

Az F1 Bizottság ugyanis hétfői ülésén jóváhagyta, hogy az időmérő utolsó körébe bejutott tíz pilótának azzal az gumival kell megkezdenie a versenyt, amivel legjobb idejét teljesítette az időmérő harmadik etapjában.

Ez pedig azt is eredményezheti, hogy egyesek talán beáldozzák legjobb köreiket csak azért, hogy tartósabb gumikon kezdhessék meg a futamot, ezzel előnybe kerülve a verseny első etapjában. Mások viszont nem kizárt, hogy kockáztatni fognak, és egy lágyabb, a futam szempontjából gyengébb gumival, a jobb pozícióra pályáznak.

A csapatvezetők azt remélik mindettől, hogy felpörgeti a versenyeket, különösen azok elejét, és több lehetőséget biztosít az egyes résztvevők számára a taktikázásra, illetve növelni fogják az előzések számát a Forma-1-ben.

Az F1 Bizottság abban is megegyezett, hogy 14-ről 11-re csökkenti a versenyhétvégén felhasználható gumigarnitúrák számát. Azonban azért, hogy a csapatokat bíztassák a pénteki körözésre, egy garnitúrát visszakapnak az első, kettőt a második edzést követően, azaz a pénteki körözéssel nem fogyasztják az abroncsokat.

A pontrendszer is változni fog. Bár a Motorsport Világtanács tavaly decemberben már módosított az elmúlt években életben lévő szisztémán, és bevezette a 25-20-15-10-8-6-5-3-2-1-es leosztást, a csapatok úgy érezték, ez nem fogja előzésre ösztönözni a versenyzőket, mert nem jutalmazza eléggé a futamgyőztest.

Ennek érdekében az F1 Bizottság jóváhagyta a csapatok javaslatát, és az idei évben az első tíz helyezett a következőképpen kap pontokat: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1.

Bár korábban volt arról szó, hogy a pole pozícióért és a versenyben futott leggyorsabb körért is jár majd pont, ezt az ötletet elvetették a csapatok.

A duffúzorra vonatkozó szabályok viszont szintén változnak. A jövő évtől tilos lesz a dupla diffúzor használata, sőt az autók leszorító erejének további csökkentése érdekében a diffúzorok magasságát 175 mm-ről 125 mm-re csökkentik.

Hirdetés

Az FIA elnöke, Jean Todt továbbá arra kérte a csapatokat, hogy gondolkozzanak el azon, miként lehetne zöldebbé tenni a Forma-1-et.

A jóváhagyott javsalatok most a Motorsport Világtanács elé kerülnek, amely 48 órán belül áldását adja azokra. Ez azonban már csak formalitás.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!