Fernando Alonso végzett az élen a Bahreini Nagydíj harmadik és egyben utolsó szabadedzésén. A Ferrari kétszeres világbajnokát Nico Rosberg, Mark Webber, és Michael Schumacher követte.
Fernando Alonso ismét bizonyította, hogy a Ferrari nem csak a hosszú etapokon, hanem egy kör alatt is kiválóan teljesít, ugyanis kvalifikációs gyorskörén elért idejét senki nem tudta túlszárnyalni a harmadik szabadedzésen Bahreinben.
A kétszeres világbajnok mögött a pénteki edzésmenő, Nico Rosberg végzett, aki ugyan az első két szektorban a leggyorsabb volt, annyit veszített az utolsó részen, hogy végül majd’ három tizeddel lemaradva riválisa mögött, be kellett érnie a második hellyel.
Mark Webber a harmadik helyre hozta be a Red Bullt, akit Michael Schumacher követett a negyedik helyen. A hétszeres világbajnok eddig rendre alulmaradt csapattársával szemben, ám a különbség köztük nem túl nagy, így ez még változhat.
Sebastian Vettel az ötödik lett a másik Red Bullal, Felipe Massa előtt, aki az utolsó gyorskörét elrontotta, szélesen vette a 22-es kanyart, de még így is jó volt ideje a hatodik pozícióba.
Jenson Button következett a sorban a McLarennel, akinek csapattársa, Lewis Hamilton nem lehetett túl boldog, ugyanis csak 8 kört tudott teljesíteni, és a kvalifikációs köreit is ki kellet hagynia, mert gondok léptek fel a bal első fékhűtővel.
Az első tíz sorát Robert Kubica (Renault), Vitantonio Liuzzi (Force India), és Nico Hülkenberg (Williams) zárta.
A Red Bull duója már az első percben kihajtott a pályára, a csapat ugyanis megpróbálta behozni azt az időt, amit a pénteki edzéseken elveszített. Vettel rögtön komoly tempót kezdett el diktálni, és 1:55.178-as idejével a hétvége addigi legjobbjával az élre állt.
A következő pecekben a többi éllovas is kihajtott pályára, és szinte folyamatosan változott a sorrend az élen. Először Alonso, majd Massa következett, nem sokkal később pedig Rosberg ékelődött be a két ferraris közé az edzésen.
Miközben az éllovasok egymással voltak elfoglalva, és vérre menő küzdelmet vívtak, a Virgin Racingnél újabb problémák merültek fel. Timo Glock az egyeik kanyarban elvesztette bal első kerekét, ám szerencsére nem esett baja.
A csapat később kiderítette, hogy az egyik légpisztollyal volt probléma, ami miatt nem került jól rögzítésre a gumi. Lucas di Grassi sem lehetett boldog, csak két körig jutott, mert gondok léptek fel a váltóval.
A HRT azonban még ennél is szerencsétlenebb volt. Bruno Senna ugyan javított tegnapi idején, és 11 kört teljesített, csapattársa, Karun Chandhok viszont majd csak az időmérőn próbálhatja ki először a Dallara által tervezett és épített versenygépet, ha a szerelők végeznek vele.