A Renault vezetése megerősítette, hogy már gőzerővel dolgozik saját fejlesztésű trükkös hátsó szárnya fejlesztésén, ami csak működésében, nem pedig megvalósításában fog hasonlítani a McLaren találmányához.
A Renault vezetése megerősítette, hogy már gőzerővel dolgozik saját fejlesztésű trükkös hátsó szárnya fejlesztésén, ami csak működésében, nem pedig megvalósításában fog hasonlítani a McLaren találmányához.
A francia alakulat nem győzi hangsúlyozni, hogy egy igen agresszív fejlesztési programja van az idei évre, és tervei szerint minden egyes versenyen új elemeket vet be, melyek között helyet kap a végsebesség növelésére szolgáló F-csatorna egy különleges változata is.
„Nem akarjuk lemásolni a McLarent, de az ötlet jó lehet” – mondta a Renault csapatfőnöke, Eric Boullier az Autosportnak. „Azonban egészen addig, amíg bizonyosságot nem szerzünk arról, hogy annak használata előnyt jelenthet, nem fogjuk bevetni a rendszert.”
„Vizsgáljuk az ötletet, de csak azért, mert számos ötlet kering a fejünkben, amin dolgozunk, azonban hangsúlyozni szeretném, hogy nem fogjuk lemásolni a McLarent.”
“Másolatot nem fogunk készíteni, mert az csak időpocsékolás. Hasonló lesz a koncepció, de egy más megvalósításon dolgozunk.”
Eddig a McLaren és a BMW Sauber autóiban található meg az úgynevezett F-csatorna, ami lehetővé teszi, hogy a versenyző menet közben csökkentse a hátsó szárny légellenállását, mellyel megnő a végsebesség a célegyenesben.
A hétvégi Kínai Nagydíjon a Ferrari, a Williams, és a Mercedes GP is kísérletezett néhány új elemmel, ami már ehhez a koncepcióhoz kapcsolódik.