Ross Brawn elárulta, hogy elszámították magukat, és helytelenül választották meg az autó súlyeloszlását, ezért nem tudják még kihozni a W01-ben rejlő potenciált, de komoly módosításokkal készülnek a Spanyol Nagydíjra.
A Mercedes GP csapatfőnöke, Ross Brawn elárulta, hogy csúnyán elszámították magukat, és helytelenül választották meg az autó súlyeloszlását, ezért nem tudják még kihozni a W01-es modellben rejlő potenciált, ám komoly módosításokkal készülnek a Spanyol Nagydíjra.
A brackley-i bázisú gárda számára nem úgy kezdődött az idei év, ahogy azt eltervezte, és a négy élcsapat közül a leggyengébb láncszem, ami Brawn elmondása szerint csakis annak tudható be, hogy helytelenül választották meg a súlyeloszlást az idei abroncsokhoz.
A szakember viszont elmondta, hogy az európai szezon nyitóállomásának helyet adó Spanyol Nagydíjra egy átfogó javítócsomaggal készülnek, és többek között meghosszabbítják autójuk tengelytávját, hogy korrigálják korábbi hibájukat.
„A probléma nem kimondottan a tengelytávval, hanem a súlyeloszlással van. A helyzet az, hogy rosszul választottuk meg a súlyeloszlást” – magyarázta Brawn.
„Mikor megkezdtük ezeknek az abroncsoknak a tesztelését, felismertük, hogy nincs meg a helyes súlyeloszlás, így elmentünk a határig, amit ezzel az autóval el tudtunk érni. Nem kimondottan a tengelytávval van a gond, a súlyeloszlás az, ami nem olyan, amilyennek lennie kellene.”
„A gumik megváltoztak (az első abroncsok keskenyebbek lettek a tavaly használtakhoz képest – szerk.)… lehetőségünk pedig nem volt tesztelni ezeket a gumikat, és nem sikerült olyan jó becsléseket végeznünk, mint a többi csapatnak.”
“Ezért lesz ez a módosítás az autón Barcelonában, amivel egy jobb súlyeloszlást tudunk majd elérni.”
Brawn azt is elmondta, hogy csapata a következő versenyeken – ha Barcelonában nem, akkor vélhetően a május végi Török Nagydíjon – már bevetheti az F-csatornát, miután annak egy kezdeti verzióját már kipróbálta a múlt hétvégén Kínában.
„A McLaren rendszerét, amit a pilóta vezérel, nagyon nehéz megfelelő működésre bírni” – magyarázta. „Éppen ezért nincs könnyű dolga a többi csapatnak.”
„Amit Kínában használtunk, egy egyszerű passzív rendszer volt. A versenyzőnek nem volt rá hatása, így nem is volt olyan hatékony, mint a McLaren rendszere. Keményen dolgozunk egy teljes rendszeren, amit akár már Barcelonában, de legkésőbb Isztambulban bevethetünk.”
„Nem egyszerű működésre bírni a rendszert, azonban az aerodinamikai szakembereink nagyon keményen dolgoznak rajta.”