A Ferrari vezérigazgatója, Amedeo Felisa elárulta, hogy az olasz cég is támogatja a jelenleginél kisebb, közvetlen befecskendezésű turbómotorok bevezetésének ötletét, melyek a 2013-as bajnokságban debütálhatnának a Forma-1-ben.
A Ferrari vezérigazgatója, Amedeo Felisa elárulta, hogy az olasz cég is támogatja a jelenleginél kisebb, közvetlen befecskendezésű turbómotorok bevezetésének ötletét, melyek a 2013-as bajnokságban debütálhatnának a Forma-1-ben.
Legutóbb 2006-ban változott a motorszabály a királykategóriában, akkor a 3 literes V10-es egységeket váltották fel a jelenleg is használt, és bevezetése után egy évvel befagyasztott 2.4 literes V8-as erőforrások.
A sportágban legközelebb 2013-ban változnak meg a motorok, és a csapatok már gőzerővel tárgyalnak az új erőforrás specifikációjáról. Jelenleg egy másfél literes 670 lóerő körülire beállított turbófeltöltésű motor terve körvonalazódik.
A Ferrari vezérigazgatója a Pekingi Motor Show-n elmondta, hogy az olasz cég is támogatja az új motorformulát, azonban úgy gondolja, hogy a sokkal inkább környezetbarát közvetlen befecskendezésű koncepció felé kellene elmennie a sportnak, arról nem is beszélve, hogy ebből a közúti autók iparág is profitálhatna.
„Ha a Forma-1-nek valami olyasmit kell kifejlesztenie, ami a valós vezetési körülmények között is hasznos, akkor a legjobb megoldás egy olyan motor, ami turbófeltöltésű, és közvetlen befecskendezésű” – mondta Felisa az Autocar-nak.
„Ez egy olyan formula, amit mi is támogatunk.”