A McLaren hivatalosan is megerősítette, hogy közel húsz év után elhagyta a csapatot Pat Fry, aki az elmúlt években a főmérnöki pozíciót töltötte be.
A McLaren hivatalosan is megerősítette, hogy közel húsz év után elhagyta a csapatot Pat Fry, aki az elmúlt években a főmérnöki pozíciót töltötte be.
A wokingi alkualt vezetője, Martin Whitmarsh azonban nem aggódik túlságosan a szakember elvesztése miatt, ugyanis meggyőződése, hogy a csapat szervezeti felépítése elég erős ahhoz, hogy áthidalja a Fry távozása miatt keletkezett ideiglenes űrt.
„Pat már 18 éve a McLarennél van, így az évek során rengeteget tett a csapatért, és tudásával hozzájárult a sikerekhez” – mondta a csapatfőnök.
„Úgy gondolom, elérkezettnek érezte az időt, hogy egy kis szünetet tartson, és szusszanjon egy kicsit. Nagyon keményen dolgozott a csapatért, éveken keresztül.”
„A csapaton belül rengeteg a fantasztikusan tehetséges szakember, így ez a helyzet egy remek lehetőség lesz valakinek, aki fiatalabb, és talán éhesebb a sikerre, hogy átvegye Pat megüresedő helyét.”
„Mindannyian helyettesíthetőek vagyunk. Úgy gondolom, hogy minden változatlan marad, de új mérnökökkel fogunk dolgozni” – tette hozzá Whitmarsh.
Fry még 1993-ban, a Benettontól érkezett a McLarenhez, nem sokkal azután, hogy Giorgio Ascanelli is átigazolt a wokingi alakulathoz.
Azt egyelőre még nem tudni, hogy Fry hol folytatja pályafutását, de nem kizárt, hogy ismét Ascanelli mellett fog dolgozni, aki jelenleg a Toro Rosso technikai igazgatójaként tevékenykedik.
Fry egyénként nem egyedüli főmérnök volt a McLarennél. Tim Goss mellett dolgozott, és a csapat nagy valószínűséggel már korábban tudhatta szándékait, hiszen nem őt, hanem Gosst bízták meg azzal, hogy felügyelje az idei modell, az MP4/25 munkálatait.