A Mercedes GP megerősítette, hogy visszavonja fellebbezését, és elfogadja a sportfelügyelők döntését, akik egy 20 másodperces időbüntetéssel sújtották Michael Schumachert, amiért az utolsó kör végén megelőzte Fernando Alonsót a Monte-Carlói Nagydíjon.
A Mercedes GP megerősítette, hogy visszavonja fellebbezését, és elfogadja a sportfelügyelők döntését, akik egy 20 másodperces időbüntetéssel sújtották Michael Schumachert, amiért az utolsó kör végén megelőzte Fernando Alonsót a Monte-Carlói Nagydíjon.
A hétszeres világbajnok ezzel a hatodik helyről visszacsúszott 12. pozícióba, így pont nélkül kellett elhagynia a hercegséget, ahol egyébként a körülményekhez képest nagyon jól teljesített.
A Mercedes GP vezetése azt gondolta, hogy a pilóták az első biztonsági autós vonaltól egészen a célvonalig szabadon versenyezhetnek, miután az utolsó kör végén elengedte a mezőnyt a biztonsági autó.
A pályán egyébként az első biztonsági autós vonaltól már zöld jelzés volt érvényben, és a pályabírók a zöld zászlót is lengették, továbbá a Sportszabályzat 40.7-es, illetve 40.11-es paragrafusa kimondja, hogy a fehér vonal után szabad az előzés.
Igen ám, de a 40.13-as cikkelyben az áll, hogy az utolsó körre ez nem vonatkozik, így ha a biztonsági autó mögött ér véget a verseny, a célvonalig tilos az előzés, hiszen a biztonsági autó a kör végén mindenképpen kiáll az utolsó kör végén.
A Mercedes GP vezetése először fellebbezett a sportfelügyelők ítélete ellen, azonban keddi közleményében megerősítette, hogy elfogadja a döntést, azonban arra kéri az FIA-t, hogy a Sport Munkacsoport következő ülésén vitassák meg az ügyet, mert túlságosan szigorúnak tartják a 20 másodperces időbüntetést egy ilyen esetért.
Az irányító testület ezt elfogadta, és jelezte, hogy a jövőben másképpen jár el az ilyen és ehhez hasonló ügyekben, és a következő ülésen a csapatokkal közösen kitalálják, hogy milyen büntetés járjon az ilyen kihágásokért.