A Ferrari vezetése szerint ismét engedélyezni kellene a tartalékautók használatát a Forma-1-ben, miután Fernando Alonso azért nem tudott részt venni a Monte-Carlói Nagydíj szombati szabadedzésén, mert totálkárosra törte versenygépét az utolsó tréningen.
A Ferrari vezetése szerint ismét engedélyezni kellene a tartalékautók használatát a Forma-1-ben, miután Fernando Alonso azért nem tudott részt venni a Monte-Carlói Nagydíj szombati szabadedzésén, mert totálkárosra törte versenygépét az utolsó tréningen.
A kétszeres világbajnok a Massenet kanyarban vesztette el autója felett az uralmát, és falnak csapta az F10-es modellt, aminek megsérült a váza, így a szerelők nem tudták azt időben megjavítani.
A jelenlegi szabályok értelmében pedig nem lehet használni tartalékautót a versenyeken, így Alonso nem tudott részt venni az időmérőn, és egy új karosszériával, a boxutcából kellett nekivágnia a 78 körös versenynek.
A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicai azonban úgy gondolja, hogy a hétvégén történtek miatt újra kellene gondolni a szabályokat, és újból engedélyezni kellene egy tartalékautó használatát a versenyhétvégéken.
„Kezdjük azzal, hogy évekkel ezelőtt miért változtatták meg a szabályokat: a költségeket akarták csökkenteni a tartalék autó eliminálásával, illetve a személyzet létszámának csökkentésével” – mondta Domenicali.
„Azonban, ahogy az a Forma-1-ben lenni szokott, a nézőket büntetjük ezzel, hiszen egy olyan versenyző nem tudott részt venni az időmérőn, aki harcba szállhatott volna a rajtelsőségért, és izgalmasabbá tehette volna a tréninget.”
„Éppen ezért azt gondolom, hogy ezt mielőbb meg kell vitatnunk, hiszen a tartalék autó használatának betiltása, véleményem szerint nem helyes dolog.”