A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh nem kertelt, és kijelentette, hogy hosszú távon át szeretnék venni legnagyobb ellenfelük, a Ferrari helyét, és a legnagyobb márka akarnak lenni a Forma-1-ben.
A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh nem kertelt, és kijelentette, hogy hosszú távon át szeretnék venni legnagyobb ellenfelük, a Ferrari helyét, és a legnagyobb márka akarnak lenni a Forma-1-ben.
A wokingi gárda az idei évben kiválóan teljesít, az élen áll mindkét bajnokságban, arról nem is beszélve, hogy a sportág történetében először alkalmaz két olyan versenyzőt, aki az elmúlt két bajnokságot megnyerte.
Whitmarsh már jó ideje a szakmában van, de elmondása szerint még soha nem tapasztalt olyan hatalmas támogatást, amit az idei évben csapata kap.
„Eddig nem látott támogatást kaptunk a két héttel ezelőtt megrendezett Brit Nagydíjon, még soha nem láttam ilyen szintű támogatást” – mondta a szakember az újságíróknak Hockenheimben.
„Pénteken a pálya felé autóztam, mikor megállítottak, mert el kellett engednek az embereket. Szitkozódtam, hogy feltartanak, de néhány pillanat múlva ráeszméltem, hogy az emberek több, mint a fele McLaren sapkát vagy pólót visel, még soha nem láttam ilyet.”
„Ültem és vártam, már öt perce özönlött a sok ember, és egyetlen Ferrari sapkát sem szúrtam ki a tömegben, amihez hozzá vagyunk szokva, még Nagy-Britanniában is. Az elmúlt huszonkét évben még soha nem tapasztaltam ilyen nagyfokú támogatást.”
„Azt kell mondanom, hogy ez nagyban a versenyzőinknek köszönhető, mert mind az autóban, mind a pályán kívül remekül teljesítenek. Mindketten lenyűgöző személyiségek, őszinte emberek, és szerintem ezt értékelik az emberek.”
„Voltak időszakok a múltban, mikor remekül szerepeltünk, futamokat nyertünk, és könnyedén szereztük meg a bajnoki címeket, de még soha nem tapasztaltam ilyen nagymértékű támogatást, mint amit az idei évben kapunk.”
Ezen felbuzdulva, Whitmarsh úgy gondolja, ha nem is éveken belül, de hosszú távon – egy ügyesen kidolgozott stratégiával – képesek lehetnek túlszárnyalni a Ferrarit, és a sportág legnagyobb márkájává előlépni.
„Tisztelem a Ferrarit, mint márkát, és versenycsapatot, illetve az ott dolgozó embereket” – folytatta a csapatfőnök. „Azonban az elmúlt évekhez képest úgy gondolom, hogy jóval kevesebb ajándéktárgyat adnak el szerte a világon, mint a mi saját csapatunk.”
„Véleményem szerint a Forma-1 legnagyobb márkája jelenleg a Ferrari. Ezt tudomásul veszem, és elfogadom. A McLaren pedig szerintem a második legnagyobb márka a királykategóriában, jócskán megelőzve a harmadik helyen állót.”
„Talán az én karrieremben már nem, de tíz, vagy húsz év múlva, miért ne lehetnénk mi a legnagyobb márka? Húsz évvel ezelőtt ezt merész lett volna kijelenteni, de véleményem szerint most már nem az.”
„Bízom abban, hogy tíz év múlva ez még reálisabban hangzik majd, és húsz év múlva sikerül átvennünk a helyüket. És mindezt a legnagyobb tisztelettel mondom.”
„Bízom abban, hogy a Ferrari kemény feladat elé állít minket, és biztos vagyok abban, hogy azt mondják, hogy ’mi vagyunk a legnagyobb márka, és azok is maradunk’.”