A Force India megrovásban részesült, amiért összekeverte versenyzői abroncsait, és rossz gumikon küldte vissza pilótáit a pályára, miután az első körben ütköztek, és egy korai kiállásra kényszerültek.
A Force India megrovásban részesült, amiért összekeverte versenyzői abroncsait, és rossz gumikon küldte vissza pilótáit a pályára, miután az első körben ütköztek, és egy korai kiállásra kényszerültek.
A silverstone-i bázisú gárda minden bizonnyal minél gyorsabban el szeretné fejteni a Német Nagydíjat, hiszen már az időmérőn is komoly gondjaik voltak, Vitantonio Liuzzi már az első etapban összetörte autóját, míg Adrian Sutil egy váltócsere miatt rajtbüntetést kapott.
Így tehát mindketten a mezőny hátsó traktusából kezdhették meg a versenyt, ahol már az első körben ütköztek, így kiállásra kényszerültek. Mivel egyszerre hajtottak a boxutcába, a csapat a nagy kapkodásban véletlenül összekeverte abroncsaikat, és rossz gumikon küldte őket vissza a pályára.
Természetesen azonnal észre is vették a hibát, így egy körrel később ismét kihívták pilótáikat, hogy a megfelelő gumikat tegyék az autóikra, ám a szabályok kimondják, hogy tilos a gumiszettek cseréje, és az ilyen esetekért akár kizárás, vagy rajtbüntetés is kapható.
A sportfelügyelők azonban a körülmények figyelembe vétele után úgy döntöttek, hogy egy szimpla figyelmeztetésben részesítik a csapatot, így versenyzőik megtarthatják pozícióikat, jóllehet ez sovány vigasz, hiszen egyikük sem szerzett pontokat.
Közben a Lotus finn versenyzőjének, Heikki Kovalainennek is kiosztottak a stewardok egy figyelmeztetést, amiért a futam végén összekoccant Pedro de la Rosával, akinek így egy extra kiállást kellett beiktatnia, ugyanis megsérült a Sauber első vezetőszárnya.
Kovalainen beismerte, hogy hibázott, bezárta a kaput ellenfele előtt, így teljes mértékben elfogadja a stewardok döntését, és elnézést kér de la Rosától.