Nem sikerült a pontszerzés Hockenheimben, így a Williams a Hungaroringen szeretné kiküszöbölni a csorbát. A brit istálló korábban szinte verhetetlennek bizonyult a mogyoródi ringen, így már csak a hagyományok miatt is kötelező a jó szereplés.
Nem sikerült a pontszerzés Hockenheimben, így a Williams a Hungaroringen szeretné kiküszöbölni a csorbát. A brit istálló korábban szinte verhetetlennek bizonyult a mogyoródi ringen, így már csak a hagyományok miatt is kötelező a jó szereplés.
Ráadásul a csapat mindkét pilótája megérezte már, milyen győzni a Hungaroringen: Rubens Barrichello 2002-ben nyert itt, míg Nico Hülkenberg tavaly a GP2 futamán bizonyult a legjobbnak.
Nagy reményekkel érkezett a Williams istálló Hockenheimbe, majd kissé csalódottan, pont nélkül távozott a futamot követően. A csapat tagjai most nagyon fogadkoznak, hogy a magyar szponzoruk, a HELL miatt sem szerepelhetnek rosszul a magyar közönség előtt.
Erre minden esélyük megvan, ugyanis a gárda Valencia óta egyre jobban teljesít, bár a Német Nagydíjon botlott egyet különböző okok miatt. A grove-i bázisú alakulat továbbá újabb fejlesztésekkel próbálja még versenyképesebbé tenni az autókat, amiket a pénteki szabadedzéseken fognak tesztelni.
Sam Michael, technikai igazgató szerint a lassú, kanyargós magyar pályán az FW32 alkalmas lesz a jó szereplésre.
„Mivel az autónk alkalmas a Hungaroringhez hasonlatos lassú, kanyargós pályákra, így természetesen eredményes szereplést várunk magunktól.” – mondta a szakember. „A beállításokon javítanunk kell, mégpedig az eddig felhalmozott adatok alapján. A pénteki szabadedzéseken új aerodinamikai alkatrészeket tesztelünk, és ezeknek egy részét a rossz időjárás miatt Németországban nem tudtuk kipróbálni.”
Rubens Barrichello nem véletlenül szeret Magyarországon versenyezni, hisz 2002-ben megnyerte a futamot, de ezen kívül kétszer másodikként, kétszer negyedikként intették le a korábbi nagydíjakon.
Igaz, ötször már idő előtt fel kellett adnia a küzdelmet, ráadásul tavaly éppen az ő autójáról leesett rugó okozott súlyos balesetet Felipe Massának. A legfontosabbnak azt tartja, hogy a szombati időmérőn minél jobb eredményt érjen el, mert a Hungaroringen kevés az előzési lehetőség, és a startnál elfoglalt pozíció döntő lehet az egész futamra nézve.
„Nagyon kedvelem a Hungaroringet, és nem csak azért, mert nyertem már itt korábban.” – kezdte mondandóját a brazil pilóta.
„Ezen a versenyhétvégén az időmérő edzés talán a legfontosabb, hisz az ott megszerzett rajthely alapvetően befolyásolhatja az egész versenyedet. Egy biztos, a pálya egyenetlensége miatt nagyon nehéz megtalálni az autó optimális beállítását. A tempónk megfelelő, és a korábbi lendületünket szeretnénk megőrizni a magyar futamon is. Rengeteg munka vár még ránk, hisz a többiek is ezt teszik, de ha tartjuk a jó irányt, akkor a Hungaroringen szép eredményeket érhetünk el.”
Nico Hülkenberg újra olyan pályán mutathatja meg, hogy nem érdemtelenül tagja az F1-es mezőnynek, amit tökéletesen ismer.
Tavaly ugyanis a GP2 futamát simán megnyerte, miközben megfutotta a verseny leggyorsabb körét is, igaz, a sprintben csak a hetedik helyet szerezte meg. A fiatal német abban bízik, hogy sikerül leelőzniük a közvetlen vetélytársaikat, és pontszerzőként zárhatja a jubileumi Magyar Nagydíjat.
„Az utóbbi futamokon láthattuk, hogy felvesszük a versenyt a közvetlen vetélytársainkkal, és képesek vagyunk arra is, hogy legyőzzük a Renault, Mercedes vagy a Sauber pilótáit.” – mondta a német.
„Magyarországon a fő hangsúly az időmérőn van, így abban reménykedem, hogy szombaton kitesz a csapat magáért, és bekerülünk a Q3-ba, és a kvalifikációs tréningen és a futamon is előrébb végzünk a már említett vetélytársainknál. Tavaly megnyertem a GP2-es futamot, így abban bízom, sima versenyünk lesz a lassú pálya és a nagy meleg ellenére, ami fizikailag igencsak próbára tesz minket. Nagyon várom már a hétvégét, amitől pontokat remélek.”