Bruno Senna bevallotta, hogy csapata anyagi problémái miatt nem tudta olyan sebességgel és mértékben fejleszteni idei versenygépét, ahogy azt a szezon kezdete előtt tervezte.
Bruno Senna bevallotta, hogy csapata anyagi problémái miatt nem tudta olyan sebességgel és mértékben fejleszteni idei versenygépét, ahogy azt a szezon kezdete előtt tervezte.
A Hispania többhónapos huzavona után, Jose Ramon Carabante spanyol üzletember érkezését követően menekült meg a totális csődtől, majd tesztelés nélkül, nulla kilométerrel a háta mögött vágott neki az idei bajnokságnak Bahreinben.
A spanyol bázisú alakulat már a tengerentúli versenyeken szakított az autóját tervező és építő Dallarával, és mivel nem sikerült izmos szponzorokat maga mögé állítania, képtelen volt a tervezett ütemben fejleszteni versenyautóját, amely eddig a mezőny leglassabb modellje.
„Úgy gondolom, hogy az anyagi korlátok még több nehézséget okoztak az autó fejlesztése terén, ez volt a leginkább hátráltató tényező” – mondta Senna a brazil médiának még az elmúlt héten.
„Azonban a csapat mindenkit biztosított afelől, hogy megvan a megfelelő anyagi háttere ahhoz, hogy végigversenyezze az idei szezont. Viszont senki ne várja azt tőlünk, hogy komolyabb dolgokat teszteljünk a futamhétvégéken, ahogy azt a Red Bull teszi.”
„Sokkal ritkábban tudunk előrukkolni új dolgokkal, és ez nem a legjobb a Forma-1-ben, ahol folyamatosan fejlesztened kell, hogy versenyképes tudj maradni, és harcba tudj szállni az ellenfelekkel.”
A brazil versenyző azt is elmondta, hogy nagyon nehéz dolguk van a kiscsapatoknak, melyek azért harcolnak, hogy életben maradjanak ebben a nem éppen rózsás gazdasági helyzetben.
„Néhány jelenlegi csapatnak garanciái vannak arra, hogy ott lesznek a jövő évi bajnokságban, különösebb aggodalom nélkül” – folytatta. „A jelenlegi helyzet nagyon nem egyszerű a Forma-1-ben.”
„Bár nagyon boldog lennék, ha azt mondhatnám, hogy a csapat ott lesz a jövő évben, úgy gondolom, hogy a Hispania és más csapatok is ugyanazt mondják, mégpedig azt, hogy ’ez nem ilyen egyszerű’.”
Senna azt is megerősítette, hogy csapata tárgyalásokat folytat a tavalyi évben a sportágból távozó Toyotával, hogy összehozzon a japánokkal egy technikai partneri együttműködést.
„Tárgyalásban állunk a Toyotával, de a helyzet nem olyan egyszerű. A Hispaniának szüksége van az FIA homologizációjára, hogy használhassa azokat a (Toyota) alkatrészeket. A dolgok egy kicsit bonyolultabbak.”