Christian nem aggódik amiatt, hogy az FIA tovább szigorít a flexibilis elemek vizsgálatán, mert meggyőződése, hogy az új tesztmódszerek és szabályok ellenére sem fog visszaesni autóik teljesítménye.
A Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner egy cseppet sem aggódik amiatt, hogy az FIA tovább szigorít a flexibilis elemek vizsgálatán, ugyanis meggyőződése, hogy az új tesztmódszerek és szabályok ellenére sem fog visszaesni versenygépük teljesítménye.
Ahogy arról már beszámoltunk, az FIA a következő két versenyen tovább fog szigorítani: a hétvégi Belga Nagydíjon módosít az első szárnyak véglapjainak hajlékonyságát vizsgáló tesztmódszerein, majd pedig az Olasz Nagydíjtól a padló-, és csúszólemezre vonatkozó technikai szabályokat is átírja, a flexi-elemek kiszorítása érdekében.
Minderre azért van szükség, mert felmerült a gyanú, hogy a Red Bull és a Ferrari egy okos mérnöki megoldással képes lejjebb ereszteni első szárnyainak véglapjait, amik így jóval nagyobb leszorítóerőt generálnak a gyors kanyarokban.
Horner viszont nem aggódik, mert meggyőződése, hogy csapatát semmivel sem érintik jobban ezek a módosítások, mint riválisaikat.
„Az első szárnyaink pontosan ugyanolyanok, mint Budapesten voltak” – mondta a szakember az Autosportnak. „Örülünk annak, hogy kielégítik az FIA által előírt szabályokat, és átmennek a teszteken.”
„Azonban biztos vagyok abban, hogy nem leszünk olyan nagy előnyben, mint Budapesten voltunk, hiszen a pálya karakterisztikája teljesen más, és itt komoly szerepet kap a motor, illetve a lóerők.”
Ami pedig az autó alját érintő szabálymódosításokat és megszorításokat illeti, amik az Olasz Nagydíjtól lépnek életbe, Horner a következőkkel folytatta: „Nem tudom megmondani azt, hogy kevésbé vagy jobban fognak érinteni minket, mint a többi csapatot.”
„Még nem volt lehetőségem részletesen megnézni a szabályokat, és erről inkább Adriant (Newey, technikai vezető) kellene kérdezni, de nem hiszem, hogy mindez komoly problémákat okozna számunkra.”
„Az idei évben már rengetegszer kérdőre lettünk vonva. Volt a hasmagasság-állító rendszer, aztán a felfüggesztés, majd pedig az áramoltatott diffúzor. Aztán pedig az első szárnyak, és most éppen a fenéklemez. Szóval a srácaink mindezt elismerésnek és bóknak veszik, mert mindenki figyelme a mi versenygépünkre összpontosul, ami érthető is, mikor egy autó olyannyira gyors, mint a miénk Budapesten volt.”