A Ferrari lehet az első vb-éllovas, amely arra kényszerül, hogy egy extra erőforrást is igénybe vegyen az idei szezonban, mert a hétvégén megrendezésre kerülő Olasz Nagydíjon állítólag beveti idei utolsó „friss” motorját.
A Ferrari lehet az első vb-éllovas, amely arra kényszerül, hogy egy extra erőforrást is igénybe vegyen az idei szezonban, mert a hétvégén megrendezésre kerülő Olasz Nagydíjon állítólag beveti idei utolsó „friss” motorját.
Az olasz gárda a szezon elején több motorproblémával is küzdött, éppen ezért meg kellett változtatnia eredeti tervét, tehát már az első versenyek után borult a kezdeti terv.
A tavalyi évhez hasonlóan, a versenyzőknek mindössze nyolc motor áll a rendelkezésükre a szezonban, és minden egyes extra egység tíz helyes rajtbüntetést von maga után, ami egy élcsapat számára akár végzetes is lehet.
Mindezek ellenére a Ferrari spanyol pilótája, Fernando Alonso abszolút nyugodt, mert úgy érzi, csapata megfelelően tudja kezelni a helyzetet, és nem ezen fog múlni a vb-cím sorsa.
„Biztosak vagyunk abban, hogy nem kell büntetéssel számolnunk a motorkérdés miatt” – mondta a kétszeres világbajnok. „A motortervünk jól ki van találva, és egyelőre minden a legnagyobb rendben van.”
„Bízunk abban, hogy minden úgy marad, ahogy jelenleg is van, és a terveknek megfelelően tudunk haladni. Úgy gondoljuk, hogy a rendelkezésünkre álló erőforrások kitartanak a bajnokság végéig, és ha minden a tervek szerint alakul, akkor nem lesz gond.”
Miközben a Ferrarinak már csak egy új motor áll a rendelkezésére – amit az idei szezon legkeményebb pályára fog magával vinni –, legnagyobb riválisának, a Red Bullnak, és a McLarennek még két új egysége van az idei szezonra.