A Pirelli motorsport igazgatója, Paul Hembery már most leszögezte, hogy nem a jobbnál jobb köridők elérése lesz a céljuk a pénteken megkezdődő első kollektív tesztjükön Abu Dhabiban.
A Pirelli motorsport igazgatója, Paul Hembery már most leszögezte, hogy nem a jobbnál jobb köridők elérése lesz a céljuk a pénteken megkezdődő első kollektív tesztjükön Abu Dhabiban.
Azt követően, hogy az idei szezon második felét végigtesztelte a Toyota tavalyi autójával, az olasz gumiszállító először bocsátja új termékeit a csapatok rendelkezésére, akik már holnap megkezdik az ismerkedést az olaszok abroncsaival egy kétnapos teszten Abu Dhabiban.
Mind a tizenkét csapat jelen lesz a teszten, a többségük hivatalos versenyzőivel, akik az idei versenygépekkel próbálhatják ki a jövő évi gumikat.
Bár elkerülhetetlen, hogy ne hasonlítgassuk majd össze az új és a régi Bridgestone gumikon megfutott köridőket, a Pirelli nem a jobbnál jobb idők elérésére fok hajtani, inkább az lesz a célja, hogy megvizsgálja a gumik vezethetőségét, és kiértékelje a keverékeket.
„A köridők nem igazán fontosak, hiszen a pálya rengeteget változik” – mondta Hembery az Autosportnak.
„A fiatal versenyzőknek kiírt tesztből kiindulva, láthattuk, hogy voltak olyanok, akik másfél másodperccel voltak gyorsabbak, mint Vettel a versenyhétvégén. Ez egy tökéletes példája annak, hogy mennyire különböznek az egyes napok, hiszen folyamatosan változnak a körülmények.”
„Soha nem az volt a célunk, hogy rögtön a köridőkre koncentráljunk. Ezt nem azért mondom, hogy kifogás legyen, ha túl lassúak, vagy túl gyorsak vagyunk, mindössze arról van szó, hogy őszintén szólva fogalmunk nincs, hogy mire számítsunk.”
Miközben a gumik konstrukciója és szerkezete már közel áll a véglegeshez, a keverékek még változhatnak a csapatok és versenyzők visszajelzései alapján a tesztet követően.
Hembery azt is elmondta, hogy az egyik fő feladatuk az lesz a kétnapos teszten, hogy képet kapjanak arról, mennyire sikerült közel kerülniük céljukhoz a lágy és a közepes keverékű abroncsok teljesítményét illetően.
„A konstrukció szinte végleges” – magyarázta a szakember. „Csak néhány kisebb módosítás történhet februárig. Ami viszont a keverékeket illeti, a teszt lehetőséget teremt számunkra arra, hogy megértsük, milyenek a közepes és a lágy keverékű abroncsaink.”
„Elolvastuk, mit használt a korábbi gumiszállító a szezon alatt, de semmi nem helyettesítheti a pályát, és a pilóták visszajelzéseit. Nem kizárt, hogy változtatnunk kell a keverék palettán, mert talán a közepes gumik olyanok, mint a korábbi kemények, vagy a korábbi lágyak.”
„Tudni szeretnénk, hogy milyen szinten vannak a gumikeverékeink.”
Az e heti tesztprogram után a Pirelli minden adatot kielemez, és a csapatok illetve a pilóták visszajelzései alapján változtathat keverékein, amik a február elején megkezdődő tesztekre véglegesítve lesznek.
Hembery azt is elmondta, hogy a csapatok bármit csinálhatnak a teszten, nem ők fogják megmondani nekik, hogy milyen programot kell követniük Abu Dhabiban.
„A java a csapatokon múlik” – mondta. „Naponta négy gumigarnitúra áll majd a csapatok rendelkezésére, és a közepes illetve a lágy keverékeket fogják használni.”
„Egy kis idő biztosan kell ahhoz, hogy megtisztuljon a pálya az első napon, és lehet majd némi probléma, kis vibráció, ami teljesen normális dolog, mikor a pálya egy más gumigyártó termékével van bevonva. Majd meglátjuk, hogy a csapatok mit kezdenek ezzel.”