A Pirelli kutatási és fejlesztési részlegének igazgatója, Maurizio Boiocchi elmondta, hogy a múlt héten megrendezett kétnapos tesztprogramjuk rávilágított arra, hogy milyen kisebb módosításokat kell végrehajtaniuk termékeiken még a következő szezon kezdete előtt.
A Pirelli kutatási és fejlesztési részlegének igazgatója, Maurizio Boiocchi elmondta, hogy a múlt héten megrendezett kétnapos tesztprogramjuk rávilágított arra, hogy milyen kisebb módosításokat kell végrehajtaniuk termékeiken még a következő szezon kezdete előtt.
A csapatok és a versenyzők a múlt héten próbálhatták ki először a jövő évi gumikat, amik elnyerték a tetszésüket, jóllehet mindannyian jelezték, hogy kisebb finomítások még szükségesek, ám a Pirelli vezetése úgy érzi, jó úton járnak.
„Az összes csapat hasonló visszajelzéseket adott, amiket a következő héten át fogunk nézni, és ki fogunk elemezni, hogy javítsunk a gumikon és optimalizáljuk azok teljesítményét, azonban véleményem szerint, a helyzet már most több mint jó” – mondta Boiocchi az Autosportnak.
„Nagyon elégedettek vagyunk a teljesítménnyel, különösen figyelembe véve, hogy augusztus 19-én gördültünk először pályára Mugellóban, és három hónapra rá, már a tizenkét csapattal dolgozhattunk.”
„Minden, amit a szimulációk és a számítógépes modellezés terén véghezvittünk, hatalmas segítség volt, és arra, illetve a Toyotával közösen elvégzett munkára alapozva, jó néhány megoldást kifejlesztettünk, amiket használtunk is a teszt során.”
„Néhány további finomítást még végre kell hajtanunk a keverékek terén, és az első-, valamint a hátsó abroncsok merevségének egyensúlyán is finomítanunk kell, hogy még többet javítsunk a karakterisztikán, de ez a két nap fantasztikus volt. Nem is remélhettünk volna jobbat.”
A szakember továbbá azt is elmondta, hogy meglepően simán ment minden a teszten, és nem okozott nehézséget számukra, hogy az idei autókkal kellett dolgozniuk, miután eddig csak a Toyota tavalyi versenygépével köröztek.
Boiocchi azonban hozzátette, hogy abroncsaikat már a 2011-es versenygépekre tervezték, így a múlt heti eredményekből nem szabad messzemenő következtetéseket levonni, egyébként is az volt a célja a tesztnek, hogy a csapatok képet kapjanak az új termékek karakterisztikájáról.
„Már a 2011-es autókra terveztük a gumikat, hiszen a szabályok változnak, és más lesz az autók leszorítóerejének karakterisztikája a szimpla diffúzorokkal” – magyarázta. „Több különbség lesz, és az új szabályoknak megfelelően fejlesztettük a gumikat.”
„A teszt arról szólt, hogy megnézzük a gumik teljesítményszintjét az idei autókon, amik különböznek a 2009-es Toyotától. Azt gondolom, hogy elégedettek lehetünk, mert minden a legnagyobb rendben ment, és tiszta képet kaptunk arról, hogy mit kell még tennünk a következő hetekben.”