Michael Schumacher elmondta, hogy idei gyenge szereplése részben annak volt köszönhető, hogy csapata nem volt a helyzet magaslatán, és problémái voltak autójával, amik komolyan hátráltatták.
Michael Schumacher elmondta, hogy idei gyenge szereplése részben annak volt köszönhető, hogy csapata nem volt a helyzet magaslatán, és olyan problémái voltak autójával, amik csapattársát, Nico Rosberget nem különösebben hátráltatták.
„Mit gondolnak, hogy éreztem magam?” – tette fel a költői kérdést a hétszeres világbajnok az Auto Motor und Sportnak adott exkluzív interjújában.
„Rengeteg kérdőjel volt az egész szezon során, ami meggyőződésem, hogy már nem lesz jelen a következő idényben, és azt gondolom, hogy minden rendben lesz.”
Schumacher három év kihagyás után tért vissza a Forma-1-be, azonban „első” éve koránt sem úgy sikerült, ahogy azt tervezte, mert szinte kivétel nélkül kikapott csapattársától, aki majd’ kétszer több pontot szerzett nála.
A német legenda kezdetben nem értette, hogy mi lehet a probléma, ám elmondása szerint később rájött arra, hogy a versenygépével van a probléma, amit eredetileg Jenson Button igényeinek megfelelően alakítottak ki, aki az utolsó pillanatban a McLarenhez igazolt.
Schumacher azt is elárulta, hogy voltak olyan versenyek, mikor a kipufogója lyukat vágott a fenéklemezen, ami komolyan kihatott a leszorítóerőre, illetve a kanyarvételi sebességére. A német pilóta a Bridgestone abroncsaival sem volt megelégedve, amiknek teljesítménye garnitúráról garnitúrára változott, és az első gumik nem tapadtak megfelelően.
A hétszeres világbajnok a Japán Nagydíj előtt olyan információt osztott meg a riporterekkel, amit normális esetben a versenyzők titokban tartanak, és bevallotta, hogy az F-csatorna hibásan működött autóján az időmérőn, ezért nem tudott előrébb végezni.
Már akkor sejteni lehetett, hogy Schumacher próbál üzenni a külvilágnak, hogy nem ő a hibás a gyenge szereplésért, más tényezők hátráltatják, és később el is árulta, hogy a szezon során többször is arra kérte csapatfőnökét, Ross Brawnt és a Mercedes vezetőjét, Norbert Haugot, hogy adjanak ki hivatalos közleményt arról, mi is folyik a háttérben, és mik a problémáik.
„Ahogy azt Norbertnek és Rossnak is elmondtam, eljött az ideje annak, hogy elmagyarázzuk, mi is történik” – folytatta Schumacher, aki hozzátette, hogy első körben nem akart mindent kiteregetni, ezért sem nyilatkozott ezekről a dolgokról a médiának, mert azt hitte, hogy a csapaton belül idővel mindent meg lehet oldani.
Schumacher azonban nem csak ezekre a problémákra akarja fogni relatíve gyenge szereplését, és elmondta, hogy három éves kihagyása is közrejátszott abban, hogy nem úgy teljesített, ahogy azt eltervezte, és ahogy azt szerette volna.
Arra a kérdésre, hogy ha osztályoznia kellene magát egy nullától hatig terjedő skálán, milyen osztályzatot adna magának az idei évben nyújtott teljesítményéért, így felelt: „Egy hármast.”
„Három évig távol voltam. Már nem vagyok 25 éves, hanem 41. A versenygép pedig egyfajta kompromisszum volt. A gumik struktúrájával, nagyon nehéz volt úgy vezetni az autót, ahogy én azt szerettem volna.”
„A lehető legkésőbb próbáltam fékezni, és a lehető leggyorsabban próbáltam teljesíteni a kanyart. Azonban ezeken a gumikon kompromisszumot kellett kötni, és ez nem volt mindig egyszerű.”
Brawn korábban már elmondta, hogy nem volt egyszerű számukra az átállás, miután a Honda kivonult a Forma-1-ből, és privát csapatként kellett folytatniuk a Mercedes felvásárlásáig.
A brackley-i bázisú alakulat a tavalyi évben 240 dolgozójától volt kénytelen megválni, és a csapatfőnök elmondta, hogy nem tudtak elég intenzíven készülni az idei évre, egy kicsit lemaradtak ellenfeleik mögött a fejlesztési versenyben, de jövőre jobbak lesznek.
Schumacher is egyetért ezzel, és így folytatta: „Egyértelműen jobb helyzetben vagyunk, a Mercedes támogatása miatt. De nem szabad abba a hibába esnünk, hogy azt gondoljuk, hogy gyári csapatként automatikusan ott leszünk majd a vb-címért vívott küzdelemben 2011-ben.”
„Biztos vagyok abban, hogy komoly előrelépést fogunk elérni, és ha minden jól megy, akkor versenyeket fogunk nyerni, ez a célunk.”