A Pirelli megkezdte első vizes pályás esti tesztjét a tavalyi szezonzárónak is helyet adó Abu Dhabiban, ahol Pedro de la Rosa viszi pályára az olasz cég legújabb intermediate- és esőgumijait a Toyota TF109-es modellel.
A Pirelli megkezdte első vizes pályás esti tesztjét a tavalyi szezonzárónak is helyet adó Abu Dhabiban, ahol Pedro de la Rosa viszi pályára az olasz cég legújabb intermediate- és esőgumijait a Toyota TF109-es modellel.
Az idei évtől egyedüli beszállítóként tevékenykedő cégóriás hétfőn és kedden este hat-hat órát fog körözni a fellocsolt pályán Abu Dhabiban, hogy a lehető legjobban felkészülhessen az esetleges esős versenyekre.
„Azért választottuk ezt a helyszínt, mert meleg van” – mondta a Pirelli motorsport igazgatója, Paul Hembery. „Természetesen számos más európai helyszínt is választhattunk volna, de Európában mikor esik az eső, általában hideg van.”
„Azonban vannak esős versenyek a Forma-1-ben Ázsiában – Malajziában, Japánban, és sokszor Szingapúrban – és ezek a pályák másak, ugyanis a külső hőmérséklet magas marad, még akkor is, ha esik az eső.”
„A keverékek pedig hihetetlenül érzékenyek a hőmérsékletváltozásra esős körülmények között, így ez a helyszín remek lehetőséget biztosít számunkra, hogy értékes információk birtokába kerülhessünk.”
„Az éjszakai időpontot pedig azért választottuk, hogy a nagy napsütésben ne száradjon fel gyorsan a mesterségesen felvizezett pálya.”
A mai illetve a holnap teszt lehetőséget biztosít arra is, hogy felmérjék, milyen nehézséget okoz a kivilágított pályán való körözés vizes aszfalton.
De la Rosa azonban elmondta, hogy nem számít különösebb problémára, miután vasárnap éjszaka már megtett egy „bemelegítő” kört a vizes pályán.
„Ez lesz az első alkalom, hogy teljesen vizes pályán tesztelhetek éjszaka, amit minden bizonnyal még senki nem próbált korábban” – mondta a spanyol versenyző.
„Megtettünk egy próbakört tegnap ötven százalékos kivilágítás mellett, és a látási viszonyok valójában jobbak voltak, mint mikor napközben esik az eső.”
„Majd meglátjuk, hogy jobb lesz-e a helyzet, mikor a mai illetve a holnapi nap folyamán már száz százalékon mennek a fények.”