A Forma-1 hétszeres világbajnoka, Michael Schumacher az idén bevezetésre kerülő hátsó szárnyak mellett, hiszen – mint mondja – a rendszer segítségével még nem lesz nevetségesen könnyű az előzés.
A Forma-1 hétszeres világbajnoka, Michael Schumacher az idén bevezetésre kerülő hátsó szárnyak mellett, hiszen – mint mondja – a rendszer segítségével még nem lesz nevetségesen könnyű az előzés.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) idei új szabályai közt szerepel a mozgatható hátsó szárnyak használatának lehetősége. A rendszert a szabadedzéseken és a versenyeken a pilóták bármikor használhatják, a versenyeken azonban a pálya előre meghatározott pontján az előzés elősegítése érdekében alkalmazhatják abban az esetben, ha legfeljebb 1 másodperces távolságban autóznak előttük haladó riválisukhoz képest.
Az Autosport nemrégiben úgy értesült, a sportot irányító testület az első néhány futamon egy 600 méteres zónát jelölne ki a pályákon, ahol használni lehetne a mozgatható hátsó szárnyat.
A brit lap a minap megszólaltatta a Mercedes GP német versenyzőjét, Michael Schumachert is, aki nagyon örül az új technikának, hiszen az a sport érdekeit szolgálja.
„A hátsó szárny véleményem szerint egy innováció – egy nagyon jó innováció. Örülök, amikor ehhez hasonló fejlesztéseket látok” – mondta a hétszeres világbajnok.
„Az egyszerű tény viszont az, hogy mindannyian tudjuk, az F1-ben problémát jelent, ha egy másik autót kell követnünk, és amíg meg nem változtatjuk a kapcsolatot a mechanikai –és az aerodinamikai tapadás között egy masszív irányba – tehát hogy könnyebb legyen követni más autókat – addig olyasmire van szükség, amivel legalább közelebb kerülhetsz az elöl haladó autóhoz. És a hátsó szárny olyasvalami, ami segíthet ebben.”
„Nem úgy kell elképzelni, hogy van egy gomb, amit megnyomunk, és aztán megelőzzük és lehagyjuk az előttünk lévőt. Nem ez a helyzet. Csökkenteni kell a különbséget, szélárnyékba kell kerülni, aztán harcolhatsz úgy, ahogy tavaly, vagy az elmúlt években nem tudtál.”
Schumacher azonban hozzátette, nem biztos abban, hogy az FIA által tervezett 600 méteres távolság elegendő lesz a rendszer eredményes használatához.
„Hogy a távolság elegendő-e, abban nem vagyok biztos, talán egy kicsit kevés” – mondta a német pilóta.
Schumacherhez hasonlóan a Williams technikai igazgatója, Sam Michael is úgy véli, a szövetségnek alaposan át kellene gondolnia a szabályt.
„Nem hiszem, hogy 600 méteren elég hatékony lehet a rendszer. Sokkal hosszabbnak kellene lennie a zónának” – nyilatkozta a szakember.
„Ahhoz, hogy kellően hatékony legyen, egy egész egyenesre volna szükség.”