Ross Brawn egy cseppet sem aggódik új versenygépük eddigi teljesítménye miatt, habár egyesek úgy gondolják, hogy a német alakulat idén sem lesz képes harcba szállni ellenfeleivel a bajnoki trófeáért.
A Mercedes csapatfőnöke, Ross Brawn egy cseppet sem aggódik új versenygépük eddigi teljesítménye miatt, habár egyesek úgy gondolják, hogy a német alakulat idén sem lesz képes harcba szállni ellenfeleivel a bajnoki trófeáért.
Annak ellenére, hogy Michael Schumacher diktálta a tempót a múlt heti tesztek második napján Jerezben, a Mercedes új versenygépe a jelek szerint egyelőre még nem elég ütős ahhoz, hogy felvegye a harcot a riválisokkal.
Brawn azonban megerősítette a Nico Rosberg múlt heti nyilatkozatában elhangzottakat, miszerint a Mercedes egy átmeneti autóval kezdte meg a tesztelést, és egy igen komoly javítócsomaggal készül a szezonnyitónak helyet adó Bahreini Nagydíjra.
„A tavalyi év vége felé közeledve úgy döntöttünk, egy alapautóval vágunk neki az első teszteknek, majd egy komolyabb javítócsomaggal készülünk az első versenyre, Bahreinre” – mondta a csapatfőnök a Mercedes hivatalos weboldalán.
„Az új Pirelli gumikkal és a KERS visszatérésével biztosak akartunk lenni abban, hogy az új autónk készen lesz az első tesztre, és azt gondolom, hogy egy helyes döntést hoztunk. A végső fejlesztések már megvannak Bahreinre, és biztosak vagyunk abban, hogy ezek komolyan javítanak majd a teljesítményünkön a szezonnyitón.”
„A jelenlegi csomag tartalmaz néhány kompromisszumot, és tudjuk, hogy még sokkal több teljesítmény kihozható az autóból. Természetesen nem tudjuk, és nem tudhatjuk, hogy a többiek hol állnak, és milyen új fejlesztéseket terveznek bevetni a kezdésig.”
„Senki nem tudhatja a pontos valóságot mindaddig, amíg el nem rajtol a mezőny Bahreinben.”
Brawn azt is elmondta, hogy a megbízhatóság az a terület, amire most a legjobban rá kell feküdniük, de úgy érzi, ezzel sem lesz gond, és inkább most jöjjenek elő a problémák, mint szezon közben.
„A megbízhatóság jelenti a legnagyobb kihívást számunkra jelen pillanatban” – folytatta. „Bár az új autókkal futó csapatok közül mi állunk a harmadik helyen az eddig megtett kilométerek számát tekintve, a megbízhatóságunk még nem olyan, amit elképzeltünk.”
„Jelenleg egy átlagos előszezoni folyamat részesei vagyunk, vizsgáljuk a komponenseket, és megbizonyosodunk arról, hogy minden jól működik együtt, miközben komolyan oda kell figyelnünk a KERS és az új abroncsok generálta kihívásokra.”
„Természetesen szembetaláltuk magunkat az MGP W02-es modell gyermekbetegségeivel, de már úton vannak azok a megoldások, amik száműzik ezeket a problémákat.”