A Pirelli nem titkolt szándéka, hogy a versenyek többségén ne legyen kettőnél több kiállás, miután az elmúlt időben egyre több kritikát kapott gyorsan kopó abroncsai miatt.
A Pirelli nem titkolt szándéka, hogy a versenyek többségén ne legyen kettőnél több kiállás, miután az elmúlt időben egyre több kritikát kapott gyorsan kopó abroncsai miatt.
Az olasz beszállító már a téli felkészülési időszakban jelezte, hogy szándékosan nem gyárt hosszú élettartamú gumikat, hogy feldobja a versenyeken.
Ez pedig olyannyira jól sikerült, hogy az elmúlt futamnak helyet adó Török Nagydíjon rekord született, hiszen ennyi kiállás még soha nem volt forma-1-es versenyen, ugyanis a csapatok többsége négy kiállással teljesítette a versenytávot.
A Pirelli motorsport igazgatója, Paul Hembery elmondta, hogy szeretnének visszatérni arra a szintre, amit a Kínai Nagydíjon sikerült elérniük, ahol a többség két kiállásos stratégiával futott.
„Sanghaj az a helyszín, ahol lenni szeretnénk, már ami a kiállások számát illeti” – magyarázta a szakember. „Ezt sulykoljuk a csapatunknak. Azt gondoljuk, hogy rendben lenne, ha vissza tudnánk térni arra a szintre, ahol Sanghajban voltunk.”
„Törökország nem volt olyan rossz, hiszen mindenki azt várta korábban, hogy szörnyű lesz. Azonban jó versenyt láthattunk, az emberek élvezték, és ha az lesz a legnagyobb probléma, hogy túl sok a kiállás, akkor azt gondolom, hogy elégedettek lehetünk.”
Hembery azonban elmondta, hogy bár törekszenek arra, hogy két kiállás legyen a futamokon, figyelmeztetett, hogy ezt nagyon nehéz elérni, hiszen csak négyfajta keveréket használhatnak a szezonban.
„Mindössze négy keverékünk van, amivel operálnunk kell a húsz versenyen a szezonban, teljesen más pályákon, teljesen más időjárási viszonyok mellett” – magyarázta.
„Ideális esetben 10-12 keverék kellene, hogy ezt a célt minden egyes pályán el tudjuk érni, szóval kompromisszumot kell kötnünk, és tudnunk kell, hogy mi áll a rendelkezésünkre.”
„Teljesen újak vagyunk, még a tanulás fázisában vagyunk. Egyetlen éjszaka leforgása koránt sem elég ahhoz, hogy szakértőkké váljunk, és minden egyes pályára el kell látogatnunk ahhoz, hogy információkat és adatokat gyűjtsünk.”
A Pirelli a következő hónapban ismét tesztelni fog a Toyota módosított versenygépével, amit újdonsült tesztpilótája, Lucas di Grassi kormányoz majd a spanyolországi Jerezben.