A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) hamarosan döntést hoz arról, hogy a versenyzők használhatják-e az előzést elősegítő DRS-rendszert a monacói versenypálya alagútjában – értesült az Autosport.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) hamarosan döntést hoz arról, hogy a versenyzők használhatják-e az előzést elősegítő DRS-rendszert a monacói versenypálya alagútjában – értesült az Autosport.
Ahogyan arról korábban többször is beszámoltunk, számos versenyző – élükön a williamses Rubens Barrichellóval – aggodalmát fejezte ki a légellenállást csökkentő rendszer monacói használata kapcsán, miután úgy vélik, az komoly balesetveszélyt hordoz magában a szűk utcai pályán – különösen az alagút végi enyhe jobbosban.
Noha az eredeti tervek szerint a DRS a versenyen a pálya célegyenesében lesz majd használható, és az FIA álláspontja szerint a csapatok és pilóták részéről nem volt túlzott ellenállás az eszköz alkalmazása kapcsán, többen továbbra is balesetektől tartanak – elsősorban az alagút utáni szakaszon, és kiváltképp a szabadedzéseken és a kvalifikáción, amikor a pálya minden pontján szabadon állítható a hátsó szárny.
Az Autosport úgy tudja, a sportot irányító testület 24 órán belül döntést hoz majd az ügy kapcsán, és a versenyzőket a csütörtöki szabadedzések előtt mindenről tájékoztatják majd.
Az FIA állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting Barcelonában úgy nyilatkozott, nem gondolják úgy, hogy a DRS monacói használata balesetveszélyes lenne.
„Beszéltem a versenyzőkkel néhányszor és világos, hogy jelentős hányaduk nem akarja használni a rendszert Monacóban” – nyilatkozta a szakember.
„Azonban semmi sem támasztja alá az elméletet, miszerint a DRS nem biztonságos Monacóban. Természetesen nem szeretnénk, ha baleset történne, de egyszerűen semmi alátámasztása nincs annak, hogy a rendszer veszélyes. Tehát mivel az előzést elősegítő rendszerként lett bevezetve, kissé visszás lenne, ha nem engedélyeznénk egy olyan helyen, ahol igazából szükség lenne rá.”
Whiting mindazonáltal hozzátette, ha komolyabb panaszok, vagy neadjisten baleset történne, természetesen azonnal betiltják a rendszert Monte-Carlóban.
„Természetesen változtathatunk az álláspontunkon. Ha úgy gondoljuk, problémás, akkor nem engedélyezzük tovább. Ha valamit rossznak vagy veszélyesnek találunk, akkor nem fogjuk használni. De ezt az autó minden más alkatrészével megtehetjük, szóval nem egy szokatlan dolog.”