A McLaren hasznot húzna a diffúzor szabályozásából - F1VILÁG.HU

A McLaren hasznot húzna a diffúzor szabályozásából

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Előnyére válhat a McLaren-Mercedesnek, ha a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szabályozza a fújt diffúzorok használatát a júliusi Brit Nagydíjtól kezdődően.


Előnyére válhat a McLaren-Mercedesnek, ha a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szabályozza a fújt diffúzorok használatát a júliusi Brit Nagydíjtól kezdődően.

Mint ismert, a feltételezések szerint a Red Bull RB7-es versenygépeinek óriási tempóbeli fölénye abban rejlik, hogy az időmérő edzéseken rendkívül jól tudják alkalmazni az általuk tavaly kifejlesztett megoldást, melynek értelmében a keletkező kipufogógázokat az autó diffúzorára vezetik rá a jobb hatékonyság érdekében.

A trükköt természetesen valamennyi csapat átvette már a Forma-1-ben, mi több, egy speciális motorvezérléssel egyes csapatoknál a kipufogógáz akkor is az autó padlólemezére áramlik, ha a versenyző éppen nem nyomja a gázpedált – ez utóbbi ellen kíván fellépni a sportot irányító testület, és korábban jelezték, várhatóan a Brit Nagydíjtól kezdődően megszorításokat vezetnek be ebben a tekintetben.

A McLaren pedig hasznot húzna az FIA lépéséből: Martin Whitmarsh csapatfőnök elmondta, meggyőződése, hogy közelebb kerülhetnek legfőbb riválisukhoz, a Red Bull Racinghez.

„Nagyon is lehetséges, hogy fél másodperccel közelebb kerülünk hozzájuk az időmérőn (ha szabályozzák a fújt diffúzort” – nyilatkozta Martin Whitmarsh az Auto Motor und Sportnak.

A wokingi gárda versenyzője, Jenson Button hozzátette, Sebastian Vettelék időmérős előnye a trükkös megoldásban rejlik.

„A Red Bull egy időmérős körön gyakorlatilag folyamatosan fújja a kipufogógázt a diffúzorra, a versenyen azonban nem” – mondta a brit versenyző.

A csapatvezetők és Charlie Whiting egyébként a mai napon Londonban egyeztetnek a várható korlátozásokról.

Mindeközben a brazil médiában olyan hírek kaptak szárnyra, melyek szerint a Red Bull fújt diffúzora biztonsági kérdéseket is felvet, a Pirellitől származó források szerint ugyanis autóik kipufogója túl közel helyezkedik el a hátsó abroncsokhoz.

Hirdetés

Az O Estado de S.Paulo című lap úgy tudja, a csapatokat arról tájékoztatták, hogy a kipufogó és a kerekek közt legalább 40 centiméteres különbség kell, hogy legyen a továbbiakban.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!