Martin Whitmarsh, a McLaren-Mercedes csapatfőnöke abban bízik, az Európa Nagydíjtól érvényes új szabályoknak hála a wokingi gárda közelebb kerülhet legfőbb riválisához, a Red Bull Racinghez.
Martin Whitmarsh, a McLaren-Mercedes csapatfőnöke abban bízik, az Európa Nagydíjtól érvényes új szabályoknak hála a wokingi gárda közelebb kerülhet legfőbb riválisához, a Red Bull Racinghez.
A Forma-1 irányító testülete, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) ezen a héten jelentette be, hogy a valenciai versenyhétvégén a csapatok már nem változtathatnak majd autóik motorbeállításain az időmérő, valamint a másnapi verseny között.
A döntés célja, hogy megakadályozzák azokat az extrém motorvezérléseket, melyekkel bizonyos csapatok előnyhöz jutottak az időmérőkön, hosszabb távon azonban – a rendkívüli terhelés miatt – nem tudták azt alkalmazni.
Spekulációk szerint a szabálymódosítás főként a Red Bull Racinget érintheti hátrányosan, a Renault technikai igazgatója, James Allison azonban a napokban úgy nyilatkozott, minden csapat megszenvedi majd a szigorítást.
A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh ezzel együtt bízik abban, hogy hasznot húznak az FIA lépéséből, noha biztos abban, riválisaik is mindent megtettek azért, hogy minimalizálják a változtatás hatásait.
„Lesz néhány változtatás ezen a hétvégén, az FIA szigorította a parc fermé szabályait, ami azt jelenti, hogy nem lehet változtatni az autón az időmérő után, a versenyt megelőzően” – mondta a szakember.
„Az alapján, amit elmondtam, reményteljesnek kell lennünk. Viszont azt gondolom, hogy minden csapat rendkívül keményen dolgozott. Azt hiszem, lesz néhány új fejlesztésünk erre a versenyre. Van két nagyon motivált versenyzőnk, és a legjobbat fogjuk nyújtani azért, hogy nyerjünk. A legtöbb pályán már sikerült győzedelmeskednünk, tehát jó lenne, ha Valenciában is sikerülne.”
A szakember említést tett a júliusi Brit Nagydíjtól kezdődően életbe lépő új diffúzor-szabályokról is, melyek szerint a csapatok nem használhatnak olyan motorvezérlést, mellyel akkor is kipufogógázt áramoltatnak autóik diffúzorára, ha a versenyzők éppen nem nyomják a gázpedált.
Whitmarsh elmondta, az FIA egyelőre még nem adott pontos iránymutatást a módosítással kapcsolatban.
„Azt hiszem, ez az egész még egy kicsit a levegőben lóg. Lesznek változtatások, mert az FIA szükségesnek ítéli. Véleményem szerint ez egy elég komplex terület, és a pontos paramétereket még nem határozták meg, de azt hiszem, hamarosan lesz némi pontosítás ezzel kapcsolatban.”
„De a csapatok továbbra is egyeztetéseket folytatnak az FIA-val, és körülbelül 10 napon belül tisztázódik majd a helyzet. Mechanikailag viszont tovább folytatjuk az autó fejlesztését, akárcsak aerodinamikailag… de a motorvezérlés nyilván változni fog, mi pedig az iránymutatásokkal összhangban fogunk módosítani rajta, amint azok egyértelművé válnak.”